۱۳۹۳ خرداد ۶, سه‌شنبه

زندانی متهم به قتل در ندامتگاه مرکزی قزوین اعدام شد





قصاص نفس یک زندانی با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار اجرای احکام کیفری و ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین روز یکشنبه در محوطه زندان مرکزی قزوین اجرا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای قزوین، این زندانی در آبان ماه سال ۹۰ و در پی یک نزاع دسته جمعی در شهرک کوثر قزوین، دو جوان ۱۸ و ۱۹ ساله را با ضربات چاقو زخمی کرده بود که یکی از مجروحان بر اثر شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می‌نماید.
در این خصوص چهار نفر از متهمین دستگیر و در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین مورد بازجویی قرار می‌گیرند که پس از انجام تحقیقات، شهادت شهود، اقاریر متهمین و بازسازی صحنه قتل، قاتل به اتهام شرکت در نزاع منتهی به قتل، پس از طی مراحل قانونی و رد دفاعیات متهم و وکیل مدافع، دادگاه اتهام انتسابی به متهم را محرز و مسلم دانسته است.
بر این اساس در مورد متهم ردیف اول به استناد بند ب ماده ۲۰۶ و مواد ۲۱۹ و بند ۴ ماده ۲۱۳ قانون مجازات اسلامی و با توجه به تقاضای اولیای دم مقتول، حکم به قصاص نفس متهم ردیف اول صادر شد.
به دنبال اعتراض وکیل مدافع متهم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال که پس از ارجاع به شعبه هفتم دیوان عالی کشور، مستندا به بند ˈالفˈ ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری رای صادره از سوی دادگاه کیفری استان قزوین تایید و ابرام می‌گردد و پس از موافقت ریاست قوه قضاییه، حکم صادره سحرگاه امروز در محوطه زندان قزوین به مرحله اجرا در آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر