۱۳۹۳ خرداد ۹, جمعه

اعدام چهار زندان به هفته بعد موکول شد










چهار زندانی متهم به قتل زندان رجایی شهر کرج که جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند به بندهای خود بازگشتند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۵ خرداد ماه چهار زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
این چهار زندانی با نامهای جلال استادی و جلال آذرمهر از بند ۱ و علی‌رضا رمضانی و علی جبار از بند ۲ (معروف به دارالقرآن بودند که اعدامشان برای مدتی به تعویق افتاده و به بندهای خود بازگشتند.
یکی از نزدیکان جلال آذرمهر به گزارشگر هرانا گفت: «بدلیل مبعث حضرت رسول اعدام‌ها رو یک هفته به تعویق انداخته‌اند و قرار شده هفته آینده حکم ایشان به اجرا درآید.»
وی همچنین گفت: «جلال اهل سقز است و متهم است که شش سال پیش مرتکب قتل شده. ولی از آنجا که در قوانین فعلی ایران قتل درجه بندی نمی‌شود به اعدام محکوم شده. وگرنه قتل وی درجه ۲ بود و نباید چنین مجازات سنگینی برایش صادر می‌شد. وی تاکنون ۳ بار به پای چوبه دار رفته.»
این منبع در توضیح نوع قتل که توسط جلال آذرمهر صورت گرفته گفت: «مقتول خدا بیامرز اهل کرمانشاه بود. در یک نزاع با زنجیر به سمت جلال آذرمهر حمله می‌کند و جلال هم با یک ضربه چاقو از خود دفاع می‌کند که متاسفانه ایشان کشته می‌شوند.»
وی در پایان گفت: «بستگان مقتول اکثرا یا روزنامه نگار هستند و یا در خارج از کشور و از طبقه روشنفکر جامعه محسوب می‌شوند، ما از ایشان تقاضا داریم که جلال آذرمهر را ببخشند و نگذارند برای چهارمین بار به پای چوبه اعدام برود.»
گفتنی است، جلال آذرمهر هم‌اکنون در سالن ۳ بند ۱ نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر