۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۵, پنجشنبه

حسن طفاح و امان الله مستقیم به بیمارستان منتقل شدند




شب گذشته حسن طفاح و امان الله مستقیم دوتن از زندانیان بیمار در زندان رجایی شهرکرج به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن طفاح زندانی امنیتی ۸۵ ساله سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج که به سرطان خون و همچنین آرتروز گردن مبتلاست پس از ماه‌ها پیگیری شب گذشته چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد.
حسن طفاح در سال ۱۳۸۷ توسط نیروی‌های امنیتی دستگیر و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام جاسوسی و تبلیغ علیه نظام به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
امان الله مستقیم از همکاران موسسه علمی بهائیان دیگر زندانی سالن ۱۲ بود که شب گذشته به مراکز درمانی اعزام شد.
این زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج که پیشتر نیز از سوی پزشکی قانونی حکم عدم تحمل کیفر دریافت کرده بود از مشکلات حاد قلبی رنج می‌برد و بدلیل اینکه سال گذشته جراحی قلب باز انجام داده بود در وضعیت جسمی خطرناکی بسر می‌برد.
امان الله مستقیم که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به دلیل همکاری با موسسه علمی بهائیان به ۵ سال زندان محکوم شده روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۲ و پس از معرفی خود به زندان اوین، به جهت اجرای مدت محکومیت خود بازداشت شده بود.
لازم به یادآوری‌ست که موسسهٔ علمی بهائیان ایران در سال ۱۳۶۶، چند سال پس از انقلاب فرهنگی در ایران که اخراج دانشجویان بهایی و دگراندیشان سیاسی از دانشگاه‌های کشور را در پی داشت، تاسیس شد. هدف این آموزشگاه، ادامه تحصیل دانشجویان بهایی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر