۱۳۹۳ خرداد ۱۱, یکشنبه

کارگران ایران تایر در مقابل وزارت کار تجمع کردند





جمعی از کارگران روزمزد و قراردادی کارخانه ایران تایر صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی تجمع کردند.
به گزارش ایلنا، یکی از کارگران ایران‌تایر در این باره گفت: کارگران قرار دادی و روزمزد شاغل در کارخانه ایران تایر پیگیر حق تولید، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و عناوین شغلی در لیست‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.
این کارگر با بیان اینکه اواخر سال گذشته کارفرما متعهد به پرداخت حق تولید و اجرای طرح طبقه بندی حدود ۷۰۰ کارگر روز مزد بر اساس آنچه که دولت مصوب کرده بود، شد، مدعی شد: متاسفانه کارفرما با بی‌توجه‌ای به مطالبات کارگران هنوز این موارد خواسته شده کارگران را عملی نمی‌کند.
او در خصوص تغییر عناوین شغلی کارگران ایران تایر نیز با طرح این ادعا گفت: به دلیل تغییراتی که در سالهای گذشته در سمت شغلی برخی از کارگران ایجاد شده است اکنون این کارگران برای بازنشستگی با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امکان بازنشستگی آنها را به تاخیر انداخته است.
به ادعای وی، طرح طبقه بندی مشاغل کارگران روز مزدی نیز حدود ۵ سال است که مصوب شده اما تا این لحظه هنوز اجرا نشده است.
این کارگر در خاتمه همچنین در خصوص مشکل پرداخت نشدن حق تولید و مهارت به حساب کارگران ایران تایر اظهار داشت: حدود ۵۰ سال است به صورت روتین همه کارگران کارخانه ایران تایر، حق تولید و حق مهارت می‌گیرند که این پرداخت نیز از مدتی پیش به دلایل نامعلوم متوقف شد.وی گفت: هدف ما از انجام این تجمع تنها وصول مطالبات قانونی است و به همین دلیل از مسئولان وزارت کار انتظار داریم تا به وضعیت ما رسیدگی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر