۱۳۹۳ خرداد ۲۹, پنجشنبه

اعتراض صنفی پنج هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق یکماهه شد





فرماندار بافق با اشاره به گذشت ۳۰ روز از آغاز تحصن کارگران معدن سنگ آهن مرکزی این شهرستان تاکید کرد در جلسه ای که حدود ۲ هفته پیش با وزیر کار داشته ۱۶ مطالبه صنفی معترضان پذیرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،«مهدی طلایی مقدم» گفت: بخشی از کارگران می‌خواهند به سر کار بازگردند اما تعدادی از آنها به دنبال «چیزهای دیگری» هستند.
وی ضمن ابراز بی اطلاعی از خواسته کارگران مبنی بر تغییر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، تصریح کرد: تغییر مدیرعامل معدن تا به امروز از سوی کارگران طرح نشده است و عده دیگری که به دنبال مدیر عاملی معدن و نمایندگی مجلس هستند به چنین حرف‌هایی دامن می‌زنند.
وی با اشاره به آلودگی زیست محیطی شدید شهرستان بافق، گفت: شغل کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق سخت و ملال آور است و آلودگی زیست محیطی معدن نیز مشهود است. بسیاری از مراکز خیریه در سطح شهرستان به نگهداری از کودکان معلول می‌پردازند و آمارها حاکی از این است که بافق به نسبت جمعیتش، معلولان بیشتری از سایر نقاط کشور دارد که به دلیل وجود معادن در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: آلودگی زیست محیطی معدن در حال مستند سازی است تا مطالبه کارگران مبنی بر اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور محقق شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر