۱۳۹۳ تیر ۲۶, پنجشنبه

پنج کشته و زخمی در انفجار مین در مهاباد





در پی انفجار مین که در اطراف یک پادگان تخلیه شده سپاه روی داد یک کشاورز کشته و همسر و فرزندانش بشدت مجروح شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته چهارشنبه ۲۵ تیر ماه در روستای برده رشان یک کشاور زبنام «صمد بیباک» (پدر خانواده) در دم کشته شد و یک کودک خردسال به نام هوشیار بی‌باک و زنی ۶٠ ساله با نام مریم ابراهیم‌پور زخمی گشته و دو دختر جوان به نام‌های گلزار بی‌باک و لیلا الله‌پور نیز مصدوم می‌شوند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «این انفجار در اطراف یک پادگان متروکه سپاه رخ داد. این پادگان ۱۲۰ کیلومتر با مرز فاصله دارد و مابین مهاباد و می‌اندوآب واقع شده. با این توصیف مین گذاری این پادگان به هیچ وجه توجیه نظامی نداشته است.»
وی همچنین گفت: «چرا پس از تخلیه پادگان واحد مهندسی طبق قوانین می‌ن‌های اطراف آن را جمع آوری و منطقه را پاکسازی نکرده‌اند.»
وی در ادامه بیان داشت: «می‌نی که سبب کشته و زخمی شدن این خانواده شده از نوع والمر بوده است.»
این منبع در پایان خاطرنشان کرد: «ایلنا این خبر را منتشر کرده ولی بدون ذکر نام قربانیان از سوی سرهنگ بابانژاد گفته این خانواده به دلیل کنجکاوی مین را به خانه برده ‌اند. ایشان قصد دارند با زمینه چینی قربانیان این حادثه را از دریافت غرامت و حقوقی که شاملشان می‌شود محروم کنند.»
خبرگزاری ایلنا طی روز جاری ضمن انتشار خبر مرگ یک کشاورز و مجروح شدن ۴ تن از اعضای خانواده‌اش نوشته بود؛ فرمانده نیروی انتظامی مهاباد گفت: این فرد هنگام کار در مزرعه یک قبضه مین را پیدا کرده و بدون اطلاع از اینکه این شی مین است پس از مراجعه به منزل شروع به ضربه زدن و دستکاری آن می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر