۱۳۹۳ تیر ۲۰, جمعه

وضعیت وخیم مهدی خزعلی در بیمارستان





مهدی خزعلی که از ۲۱ روز پیش بازداشت و دست به اعتصاب غذا زده و دوبار سکته قلبی کرده است در شرایط وخیمی بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی خزعلی که از ۲۱ روز پیش بازداشت و ابتدا به بند ۲ زندان رجایی شهر کرج (معروف به دارالقرآن) و سپس بدلیل اعتصاب غذای خشک و در پی آن سکته قلبی به بیمارستان امام خمینی منتقل شد در شرایط نگران کننده‌ای بسر می‌برد.
یک منبع مطلع که موفق به ملاقات با این فعال سیاسی شده به گزارشگر هرانا گفت: «آقای خزعلی بر خلاف روز گذشته نه می‌توانست چشم‌هایش را باز نگه دارد و نه قدرت تکلم داشت.»
روز گذشته، چندی از اعضای «سرای اهل قلم» به دیدار برخی علما و مراجع تقلید رفتند. آن حضرات، ضمن اظهار نگرانی و دعا برای دکتر مهدی خزعلی، خواستار پایان اعتصاب غذای ایشان شدند و حفظ جانشان را بسیار مهم بر شمردند. امروز، ۱۹ تیرماه، وضعیت عمومی دکتر مهدی خزعلی با تغییری ناگهانی، وخیم‌تر از روزهای گذشته گزارش شده است و در اثر شدت آسیب‌های وارد شده و قطع سرم، رو به بیهوشی می‌رود.
مهدی خزعلی در سال‌های اخیر نخست در جریان سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ و در تیر ماه‌‌‌‌ همان سال بازداشت شد. او از آن پس بار‌ها بازداشت شده و به زندان افتاده است. وی در بازداشت‌های قبلی خود نیز به اعتصاب غذا دست زده بود.


آقای خزعلی در پاییز سال گذشته به ۶ سال حبس محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر