۱۳۹۳ تیر ۱۸, چهارشنبه

افزایش ۱۱ درصدی تلفات حوادث کار سال گذشته





در سال گذشته یکهزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال ۹۱ که تعداد تلفات حوادث کار یکهزار ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی کشور، ‌از تلفات حوادث کار در سال گذشته یکهزار و ۹۶۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان‌های تهران با ۴۸۸، خراسان رضوی با ۱۵۴ و اصفهان با ۱۳۲ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با نه، خراسان جنوبی با ۱۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.
بر اساس این گزارش در حوادث کار سال گذشته ۹۶۵ نفر به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند، پس از آن برخورد جسم سخت با ۳۷۱ نفر و برق‌گرفتگی با ۳۰۳ نفر در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ در حین کار قرار می‌گیرند. مطابق آمارهای موجود به طور معمول سقوط از بلندی مهم‌ترین علت مرگ در حوادث کار محسوب می‌شود به نحوی که در سال گذشته ۴۸/۴ درصد علل مرگ در حوادث کار را سقوط از بلندی در بر می‌گیرد.
در سال گذشته ۲۹ هزار و ۲۳۱ مصدوم حوادث کار شامل یکهزار و ۱۴۴ زن و ۲۸ هزار و ۸۷ مرد به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۱. ۱ درصد کاهش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر