۱۳۹۳ مرداد ۱۰, جمعه

درخواست اقدام فوریِ عفو بین الملل در مورد صبا آذرپیک





عفو بین الملل در بیانه ای، خواستار اقدام فوری در مورد بازداشت و وضعیت نا مناسب روزنامه نگار ایرانی، صبا آذر پیک، شده است. متن این بیانیه به طور خلاصه در ادامه می آید:
“صبا آذرپیک، روزنامه نگار ایرانی از چهارشنبه ۷ خرداد، بدون دسترسی به وکیل و خانواده اش در سلول انفرادی نگهداری می شود. مکان بازداشت وی مشخص نیست و بیم آن می رود که ایشان در معرض شکنجه و سوء رفتار قرار گرفته باشد. وی زندانی عقیدتی است.
صبا آذرپیک خبرنگار روزنامه “اعتماد” و هفته‌نامه اقتصادی “تجارت فردا” صبح روز چهارشنبه ۷ خرداد در محل نشریه “تجارت فردا” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. عفو بین الملل آگاه است که ایشان موقع بازداشت، از اتهامش بی اطلاع بوده است. تا ۱۲ خرداد، خانواده اش از وضعیت او بی خبر بودند که یکی از مأموران امنیتی به خانه آنها زنگ زد و گفت حال ایشان خوب است.
گفته می شود این روزنامه نگار ایرانی در سلول انفرادی بوده و به وکیل و خانواده اش دسترسی ندارد. ایشان تنها یکبار در ۱۶ خرداد اجازه یافت تا به خانواده اش تلفن کند. ظاهرا مقامات به خانواده اش هشدار داده اند که اگر خواستار آزادی زود هنگام وی هستید، با رسانه ها صحبت نکنید.
صبا آذرپیک روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ تیر ۱۳۹۳ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دادگاهی شد و احتمالا با توجه به بازداشت قبلی اش، به “تبلیغ علیه نظام” و “انتشار دروغ” متهم خواهد شد.
در ادامه، عفو بین الملل در خواست کرده تا فعالان با مقامات ایران مکاتبه و خواستار آزادی بی قید و شرط صبا آذرپیک شوند.
برای مشاهده متن اصلی اینجا کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر