۱۳۹۳ مرداد ۱۶, پنجشنبه

دفاع صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه از اجرای طرح تفکیک جنسیتی








صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه با دفاع از اجرای طرح «تفکیک جنسیتی» در شهرداری تهران گقته در اجرای احکام اسلام نباید از اتهام «ارتجاع و عقب‌ماندگی» ترسید.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سایت قوه قضائیه٬ آقای لاریجانی روز چهارشنبه (۱۵ امرداد) در جلسه مسئولان عالی قضایی با قدردانی از محمدباقر قالیباف گفت «این اقدام، فارغ از گرایش‌های سیاسی، کاری تحسین برانگیز است.»
شهردار تهران با صدور دستوری کم‌سابقه زنان و مردان شاغل در بخش‌های مختلف این مجموعه را از یکدیکر جدا کرده و نام آن را طرح «تکریم زنان» گذاشته است.
این دستور قالیباف با واکنش‌های زیادی همراه شده٬ به طوری که دولت یازدهم ابتدا با این طرح مخالفت کرد و پس از حملات محافظه‌کاران تندرو از موضع خود عقب‌نشینی کرده و آن را تائید کرد.
برخی روحانیون و نظامیان نیز از این اقدام دفاع کرده و خواستار تسری آن به دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها شده‌اند.
صادق لاریجانی هم بی‌آنکه نامی از دولت یازدهم و مقام‌های آن ببرد٬ از اینکه عده‌ای در کشور «مسلمات دینی» را به «بحث سیاسی» تبدیل می‌کنند٬ انتقاد کرده است.
لاریجانی با اعلام اینکه محیط‌های مختلط محیط مطلوب اسلام نیست٬ گفته «باید پرسید چرا برخی خجالت می‌کشند از ارزش‌های مبتنی بر نصوص دینی دفاع کنند؟»
رئیس قوه قضایه اضافه کرده «معتقدیم پرهیز از اختلاط زن و مرد به معنی برتری دادن مردان به زنان نیست و نباید فریب گرایش‌های فمنیستی را خورد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر