۱۳۹۳ شهریور ۱۰, دوشنبه

۲۵۰ هزار جنین بصورت غیرقانونی و خطرناک هر ساله سقط می‌شوند

بیشتر کسانی که در ایران تقاضای سقط جنین دارند، «دختران جوانی» هستند که «خانواده‌ آن‌ها چیزی از ارتباط‌های جنسیشان نمی‌دانند.»
به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، «مبلغی که این افراد به‌عنوان دستمزد می‌پردازند به‌طور میانگین بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که گاهی بر اساس موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند.»
این گزارش از «رشد آمار سقط‌های غیرقانونی» در کشور خبر داده و افزوده است: «شاهد این ادعا، آمپول‌های سقط جنینی است که از سوی دلالان به متقاضیان فروخته می‌شود و با وجود هشدارهایی که داده شده، همچنان در دخمه‌های فروش دارو به دست خریداران می‌رسد.»
افزون بر سقط جنین قانونی، سالانه بیش از ۲۵۰ هزار سقط جنین غیرقانونی در ایران انجام می‌شود که در مقایسه با میزان سقط جنین‌ قانونی، ۴۰ برابر بیشتر است.
سال ۱۳٨۴ نمایندگان مجلس ایران قانون سقط درمانی جنین را تصویب کردند و از آن سال، قانون به خانواده‌هایی که جنینشان دچار مشکل بود یا ادامه بارداری برای مادر خطرناک بود این اجازه را داد که جنین خود را سقط کنند.
به‌طور کلی اما عمل سقط جنین در ایران غیرقانونی است. مجازات سنگین برای سقط جنین در ایران در حالی است که در بسیاری از کشور‌ها پس از لغو ممنوعیت سقط جنین، آمار مرگ‌ومیر زنان به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است.
سقط جنین یکی از کم‌خطر‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و امن‌ترین جراحی‌ها در عرصه پزشکی است، اما به دلیل غیرقانونی بودن این عمل در برخی کشور‌ها از جمله ایران و انجام آن در محیط‌های غیربهداشتی و توسط افرادی که آموزش این کار را ندیده‌اند، سالانه حدود ۷۰ هزار مرگ و ۲۰ میلیون معلولیت در جهان برجای می‌گذارد.
در طی سال‌های گذشته بسیاری از سقط‌های خودخواسته با روش‌هایی مانند استفاده از سقط‌کننده‌های دارویی، اجسام تیز و سنگین، آسیب‌های جسمانی و فشارهای شکمی و روش‌های پرخطر صورت گرفته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر