۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

رئیس سازمان پزشکی قانونی: مرگ ستار بهشتی طبیعی است










پس از اظهار نظرهای متناقض مسئولان و نمایندگان در مورد مرگ ستار بهشتی، رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه هنوز در مورد پرونده فوت ستار بهشتی به جمع بندی نهایی نرسیدیم، گفت: در مورد بیماران قلبی ممکن است در اثر استرس قبل از بازجویی هورمون هایی در بدن ترشح شود که باعث آریتمی قلب می شود.
این در حالی است که خانواده ستار بهشتی اعلام کرده بودند وی دارای هیچگونه بیماری جسمی و عارضه قلبی نیست.
به رغم تشکیل کمیته و قول های متعدد مبنی بر پیگیری این پرونده، با توجه به چنین اظهار نظری از سوی یک مقام مسئول و متخصص بنظر می رسد اراده جدی برای رسیدگی به علت اصلی این پرونده وجود ندارد و چنین اظهار نظرهایی نشان از مختومه اعلام کردن این پرونده دارد.
دکتر احمد شجاعی در گفتگو بامهر، اظهار داشت: بر اساس آزمایشات انجام شده روی جسد ستار بهشتی هیچگونه آثار خفگی و سم در بدن وی پیدا نشد و از نظر ما این فرد بر اثر مرگ طبیعی جان خود را از دست داده است.
وی ادامه داد: البته ممکن است این فرد بر اثر استرس های وارد شده جان خود را از دست داده باشد چرا که قبل از مرگ نیز قرص قلب مصرف کرده است.این دسته از متهمان وقتی قرار است مورد بازجویی قرار بگیرند دچار استرس می شوند که این استرس هورمون هایی را در بدن ترشح می کند که باعث آریتمی قلب می شود.
این مقام قانونی توضیح نداد که نحوه بازجویی ها به چه صورت است که جوانی چون ستار بهشتی دجار استرس منجر به فوت می شود.
بر اساس شهادت ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین آثار ضرب و شتم و شکنجه بر بدن ستار بهشتی دیده شده است.
رئیس پزشکی قانونی با تایید گفته های دادستان کل در مورد کبودی های روی بدن این فرد گفت: ممکن است کبودی هایی روی بدن او بر اثر ضرب و شتم باشد اما این کبودی ها نمی توانند عامل مرگ باشند.
اما او توضیح نداد که این کبودی ها در اثر شکنجه در حین بازجویی بوده است.
وی در پایان گفت: نتیجه قطعی آزمایشات در مورد علت اصلی مرگ طی روزهای آینده اعلام می شود اما از نظر ما این فرد به مرگ طبیعی مرده است. در آزمایش های سم شناسی نیز مورد مشکوکی پیدا نشده است. البته منتظر جواب چند آزمایش دیگر هستیم تا به جمع بندی نهایی برسیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر