۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

محمد نوری زاد به دادسرا فراخوانده شد

 






محمد نوری زاد، کارگردان و نویسنده که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به انتقاد از نظام جمهوری اسلامی روی آورده است در وب سایت رسمی خود از احضارش به دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد. 

این نویسنده منتقد علت احضارش را واکنش دستگاه قضایی به نوشته‌هایش دانسته و می‌گوید: "دلیل اینکه بصورت ضربتی مرا احضارکرده‌اند، شاید بخاطر شکایت آقا مجتبی خامنه‌ای باشد. که گفته‌ام هشتصد میلیون تومان از شهرام جزایری پول گرفته. و همو کودتای انتخاباتی سال ۸۸ را مهندسی کرده. کسی که با دستگاههای شنود آقای طائب، در همهٔ جلسات و گفتگوهای مسئولین و غیرمسئولین حضور دارد." 

محمد نوری‌زاد در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ پس از مراجعه به دادسرا در پی احضار تلفنی، به اتهام توهین به مسئولان و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد و از سوی قاضی پیرعباس، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تخریب چهره سی ساله نظام» به یک سال حبس تعزیری، به اتهام توهین به آیت الله خامنه‌ای به دو سال حبس تعزیری، به اتهام توهین به آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، به ۹۱ روز حبس تعزیری، به اتهام توهین به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، به ۹۱ روز حبس تعزیری و به اتهام توهین به سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر