۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

اعتصاب ۴۰۰ راننده بونکر در کارخانه سیمان بجنورد‎









یک فعال کارگری در بجورد گفت: بیش از ۴۰۰ راننده بونکر در کارخانه سیمان بجنورد طی دو هفته جاری در اعتراض به عدم افزایش کرایه حمل سیمان، به اعتراض صنفی اقدام کرده و دست از کار کشیده‌اند.
فرهاد هدایتی، دبیر خانه کارگر خراسان شمالی در این باره به ایلنا گفت: رانندگان بیش از ۴۰۰ تریلی و بونکر حمل سیمان بجنورد به دلیل ناکافی بودن کرایه حمل بار طی دو هفته اخیر معترض بوده و اظهار کرده‌اند مبلغ کنونی کرایه حمل سیمان برایشان به صرفه نیست و در صورت عدم افزایش، با کارخانه سیمان هیچ گونه همکاری نخواهند داشت.
او افزود: مسئولان استانی در واکنش به اعتراض بونکر داران این کارخانه، کرایه حمل این کامیون‌ها را افزایش داده‌اند و این در حالی است که این رانندگان همچنان از دستمزد در نظر گرفته شده از سوی مسئولان ناراضی هستند.
در این زمینه یکی از اعضای شورای اسلامی کار کارگران کارخانه سیمان بجنورد از افزایش ۱۷ درصدی کرایه حمل بار رانندگان بونکر خبر داد و گفت: طبق مصوبه و توافق صورت گرفته بین نماینده کامیون داران و کارخانه، ۱۷ درصد به کرایه‌های قبلی اضافه و مقرر شده است که از امروز صبح اجرایی شود.
او با بیان اینکه در مجموع ۴۰۰ رانندهخ بونکر وتریلی در این اعتراض شرکت داشتند، تصریح کرد: هر ساله افزایش قیمت در بخش کرایه حمل سیمان با توافق دو طرف صورت می‌گیرد که امسال با وحود افزایش هزینه‌های جاری، دریافت این مبالغ برای رانندگان به صرفه نیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر