۱۳۹۱ آبان ۱۲, جمعه

آغاز موج جدیدی از اعتصاب در مجموعه پتروشیمی بندر امام‎








بدنبال کارشکنی مدیریت پتروشیمی بندر امام و مافیای شرکتهای پیمانکاری در صنعت پتروشیمی در حذف شرکتهای پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با کلیه کارگران پیمانکاری، از اوایل هفته جاری موج جدیدی از اعتصاب در شرکتهای مجموعه پتروشیمی بندر امام از سوی کارگرانی که هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند، آغاز شده است.
بنا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این اعتصاب از روز شنبه ششم آبانماه از شرکت کیمیا آغاز شده است و از روز سه شنبه کارگران شرکت فراورش و بخشی از کارگران شرکت بسپاران نیز به اعتصاب پیوسته‌اند.
مدیر عامل شرکت فراورش در میان کارگران اعتصابی حاضر شد و تلاش کرد آنان را به پایان دادن به اعتصاب قانع کند اما کارگران اعتصابی بر خواست خود مبنی بر اجرای فوری و کامل حذف شرکتهای پیمانکاری پای فشردند.
هزاران کارگران پتروشیمی بندر امام و دیگر پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر پس از ۱۸ ماه اعتراض بشکل اعتصاب، راهپیمایی و تجمع، در تیر ماه سالجاری به پیروزی قطعی دست یافتند و روند تبدیل وضعیت کارگران شرکتهای پیمانکاری به کارگران با قرارداد مستقیم از آن تاریخ آغاز شد. اما با گذشت بیش از چهار ماه از آنزمان، تاکنون فقط حدود سی درصد از این کارگران تبدیل وضعیت شده‌اند و مدیریت پتروشیمی و مافیای شرکتهای پیمانکاری دست در دست هم مابقی کارگران را در حالت بلاتکلیفی نگه داشته‌اند به همین دلیل از روزشنبه ششم آبانماه جاری، این کارگران از شرکت کیمیا اعتصاب خود را آغاز کردند.
بر اساس این گزارش کارگران اعتصابی اعلام کرده‌اند با توجه به تعطیلات پیش رو، چنانچه پس از پایان تعطیلات به خواست‌هایشان رسیدگی نشود اعتصاب خود را که اینک در محل هر شرکت بطور جداگانه‌ای ادامه دارد به اعتراض یکپارچه‌ای تبدیل خواهند کرد و همچون دوره‌های قبلی اعتراضاتشان، متحدانه به سوی دفتر مرکزی پتروشیمی بندر امام راهپیمایی خواهند کرد و در آنجا به تجمع و اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر