۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

نگهداری ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا توجیه قانونی نداشت








مسئول پیگیری کننده پرونده ستار بهشتی در مجلس، با بیان اینکه محل مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه فتا بود، تصریح کرد: بنابه دستور قضایی، متهم را باید به بازداشتگاه پلیس آگاهی که زیر نظر قوه قضاییه است، می‌بردند اما سه روز در تحت نظرگاه فتا نگه داشتند که هیچ توجیه قانونی ندارد.
مهدی دواتگری در گفت‌و‌گو با تارنمای خانه ملت، گفت: در بازدید از محل مرگ این وبلاگ نویس نکته برجسته، این است که وی در تحت نظرگاه پلیس فتا نگهداری می‌شد و این در حالی که بنا به دستور قضایی، متهم را باید به بازداشتگاه پلیس آگاهی که زیر نظر قوه قضاییه است، منتقل می‌کردند چراکه بقیه مراکز حق نگهداری متهم را ندارند.
وی افزود: از نظر قانونی، تحت نظرگاه فتا، بازداشتگاهی موقتی است و حق نگه داشتن متهم را برای بیش از ۲ الی ۳ ساعت ندارد و این در حالی است که ستار بهشتی را به مدت سه روز در این تحت نظرگاه موقت نگه داشتند.
مسئول پیگیری کننده پرونده ستار بهشتی در مجلس، تصریح کرد: بر این اساس نگه داری شبانه متهم در تحت نظرگاه فتا، هیچ توجیه قانونی ندارد.
لازم به ذکر است، روز چهارشنبه سازمان پزشکی قانونی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد که نتایج آزمایش هاس انجام شده روی جسد مرحوم "ستار بهشتی" خاتمه یافته و هر نوع اظهارنظر، مصاحبه اختصاصی یا خبری که از سوی مسئولان سازمان پزشکی قانونی نقل قول می‌شود اعتبار ندارد و مطالب مربوط به محتویات پرونده صرفا از طریق سخنگوی قوه قضاییه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز پس از اظهارات ضد و نقیض درباره دلایل مرگ ستار بهشتی همزمان اعلام کرد: بررسی علت مرگ ستار بهشتی به پایان رسیده، اما هنوز اجازه انتشار نداریم البته به مسئولان پرونده قضایی اعلام شده و نتایج نهایی بر خلاف شایعه مرگ طبیعی، این فرد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر