۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

احضار هاشم آقاجری در پی سخنرانی در منزل تاجزاده








هاشم آقاجری، استاد دانشگاه، در پی سخنرانی در منزل مصطفی تاجزاده عضو ارشد جبهه مشارکت، به دادگاه احضار شد.
بنا به گزارش تارنمای جرس، هاشم آقاجری که در مراسم دو ساله شدن روزه‌داری اعتراضی تاجزاده در منزل وی به سخنرانی پرداخته بود به دادگاه احضار شد.
سید هاشم آقاجری استاد دانشگاه تربیت مدرس، و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در پی یک سخنرانی در همدان که در تاریخ ۲۹ خرداد ماه ۱۳۸۱ به مناسبت سالگرد درگذشت علی شریعتی درباره "پروتستانیزم اسلامی و دکتر شریعتی" صورت گرفته بود به اتهام توهین به اسلام و مقدسات مسلمانان دستگیر و در آبان ماه‌‌‌ همان سال به اعدام محکوم شد.
آقاجری که یک پای خود را نیز در جنگ تحمیلی از دست داده است، تحت فضا سازی‌های رسانه‌ای جریانات تندرو و درخواست مصباح یزدی برای صدور حکم اعلام برای وی، دستگیر و در دادگاه همدان محاکمه و محکوم به اعدام شد. اما دیوان عالی کشور به دلیل ایرادات وارده به روند رسیدگی قضایی، این پرونده را مجددا به دادگاه همدان بازگرداند. دادگاه مجددا رای قبلی خود را تایید نمود و بار دیگر دیوان عالی نیز به دلیل بی‌توجهی صورت گرفته به ایرادات وارده رسیدگی به پرونده را به دادگستری تهران محول کرد.
سرانجام پس از اعتراضات گسترده دانشجویان و دانشگاهیان در سراسر ایران که به تعطیلی بسیاری از کلاس‌های درس منجر شده بود، در حکم وی تخفیف داده شد و به سه سال زندان، دوسال تبعید و نیز پنج سال ممنوعیت از تدریس محکوم گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر