۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

تفتیش منزل و احضار دکتر محمد ملکی به زندان اوین








 منزل دکتر محمد ملکی مورد بازرسی و تجسس ماموران دادستانی قرار گرفت و وی به زندان اوین احضار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح سه شنبه ۲۱ آذر ماه، منزل دکتر محمد ملکی مورد بازرسی و تجسس ماموران دادستانی جمهوری اسلامی قرار گرفت و وی به زندان اوین احضار گردید.
ماموران امنیتی، حدود ۲ ساعت به جستجوی منزل پرداخته و مقدار زیادی از نوشته‌ها و یادداشت‌های دکتر ملکی و همچنین دریافت کننده ماهواره ایشان را با خود بردند.
ماموران قصد داشتند تا کامپیو‌تر منزل را نیز با خود ببرند که با ممانعت همسر دکتر محمد ملکی از این کار اجتناب کردند.
همچنین ماموران به دکتر محمد ملکی حکم احضار او به بازپرسی شعبه ۶ زندان اوین را نشان داده و از او خواستند که ظرف مدت ۳ روز خود را به زندان اوین معرفی کند.
دکتر محمد ملکی که منتظر نتایج آزمایشات پزشکی خود است به ماموران اعلام کرده که پس از دریافت نتایج آزمایشات روز شنبه به همراه وکلای خود به زندان اوین مراجعه خواهد کرد.
محمد ملکی که همواره انتقادات خود از جمهوری اسلامی را مطرح کرده است، اخیرا نامه‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود و ضمن تشریح شرایط نابسامان کشور از ایشان خواسته بود تا که خاضعانه از قدرت کناره گیری کنند.
یکی از مامورین که منزل دکتر ملکی را بازرسی می‌کرد به وی گفه است: "شما یک محکومیت ۵ سال و یک محکومیت ۱ سال را در پرونده قاضایی خود دارید که برای سپری کردن آن باید به زندان اوین مراجعه نمایید."
دکتر محمد ملکی که ۷۹ سال سن دارد اولین رییس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بوده که بدلیل نوشته‌های انتقادی خود سالهای زیادی را در زندانهای جمهوری اسلامی زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها گذرانده که آخرین بار پس از حوادث سال ۸۸ به مدت ۱۹۱ روز و درحالیکه از بیماریهای متعدد رنج می‌برد، زندانی گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر