۱۳۹۱ دی ۱۸, دوشنبه

اجرای شش سال حبس تعزیری مهدی تحققی در تبعید









مهدی تحققی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صبح امروز توسط ماموران امنیتی، در منزل خود بازداشت و برای اجرای حکم روانهٔ زندان شد.

بنا به گزارش تارنمای کلمه، صبح امروز دوشنبه مأموران امنیتی به منزل مهدی تحققی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران مراجعه کرده و وی را با خود بردند.
مهدی تحققی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران دو سال پیش بازداشت و پس از طی دوره بازجویی و تحمل چند ماه حبس انفرادی به قید وثیقه آزاد شد.
در دوران بازداشت بازجوی او تصریح کرده بود که به علت سرسختی و عدم همکاری تو را به زندان و تبعید به بدآب و هوا‌ترین منطقه کشور محکوم می‌کنیم.
بر اساس این گزارش با اعمال نظر وزارت اطلاعات دادگاه او را به شش سال زندان در زاهدان و پنج سال تبعید در این شهر و محرومیت از فعالیت سیاسی محکوم کرد.
این درحالی بود که مهدی تحققی هیچ اتهامی جز عضویت در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران و شورای سیاسی این سازمان نداشت.
در مرحله تجدید نظر حکم دادگاه بدوی نقض و تحققی به یکسال زندان و تبعید به یکی از شهرهای استان خراسان محکوم شد. پس از صدور حکم تجدید نظر تحققی طبق روال قانونی در انتظار دریافت حکم احضار اجرای احکام بود تا دوره محکومیت خود را آغاز کند اما مأموران امنیتی که خود را ملزم به رعایت قانون و حتی اجرای ضوابط معمول قانونی نمی‌دانند امروز با مراجعه به خانه وی او را بازداشت و برای اجرای حکم روانه زندان کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر