۱۳۹۱ دی ۱۸, دوشنبه

اخراج علیرضا رجایی از محل کار در آستانه بازنشستگی








علیرضا رجایی، روزنامه نگار و از شخصیت‌های برجسته ملی مذهبی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، در دور جدیدی از فشار‌ها و در آستانهٔ بازنشستگی در شرف اخراج از صدا و سیما قرار گرفته است.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، این فعال ملی مذهبی و روزنامه نگار که چندی پیش افشای فشارهای غیراخلاقی بازجویان به خانواده‌اش و درخواست از همسر وی برای طلاق، موجب موج وسیعی از اعتراض و انتقاد فعالان اجتماعی و سیاسی به دستگاه‌های امنیتی شده بود، به دلیل همین افشاگری تحت فشار‌های جدیدی از سوی زندانبانان و نهادهای امنیتی قرار گرفته است.
اخبار دریافتی حاکی است در دور جدید این فشار‌ها و تضییقات که صورت فشار اقتصادی گرفته است، بازجوی رجایی اخیرا از صدا و سیما خواسته است تا علیرضا رجایی را که سابقه ۲۶ سال کار در این سازمان دارد را اخراج کنند. این در حالی است که طبق روال قانونی وی می‌تواند بطور معمول بازنشسته شود و مراحل بازنشستگی وی نیز در شرف انجام است، اما بازجوی اطلاعات سپاه درصدد جلوگیری از آن و اخراج وی است.
همان طور که پیش از این گزارش شده بود، فردی بنام علی انواری با نام‌های مستعار علی اوسط وعلی انواری‌زاده که قبلا در اطلاعات عملیات سپاه استان مرکزی بوده و اینک عضو قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه پاسداران است بازجوی علیرضا رجایی بوده و با اقدامات غیرقانونی به هر نحو که توانسته رجایی وخانواده وی را تحت فشار قرار داده است. وی به همسر رجایی گفته من ایشان را به زندان برازجان یا رجایی شهر تبعید می‌کنم و از وی خواسته از شوهرش طلاق بگیرد.
وی پیش از نیز مدتی پس از بازداشت رجایی، خانواده وی را مجبور کرده بود موسسه انتشاراتیشان را تعطیل کنند و از وزارت ارشاد خواسته بود مجوز جدید موسسه انتشاراتی این فعال سیاسی را نیز لغو کند که وزارت ارشاد نیز به سرعت به این خواسته عمل کرد.
پس از آن بازجو باز هم خانواده رجایی را‌‌ رها نکرد و با پلمپ کردن ساختمان محل انتشاراتی به آن‌ها اعلام کرد به هیچ وجه حق تردد به آن ساختمان را ندارند و نهایتا آن‌ها را مجبور کرد ساختمان را به افرادی که وی تعیین کرده بود اجاره دهند. این ساختمان ملک شخصی علیرضا رجایی و دفتر کار وی قبل از بازداشت بوده است.
علیرضا رجایی، متولد ۲۸ مهر ١٣۴۱، دانش آموحته علوم سیاسی در مقطع دکترا از دانشگاه تهران و از فعالان ملی-مذهبی و مدیر انتشارات گام نو است. وی که سابقه مدیریت گروه سیاسی هیئت تحریریه روزنامه‌های جامعه، توس و نشاط را دارد، در انتخابات مجلس ششم در سال ۱۳۷۸ در رده بیست‌ وهشتم قرار گرفته و به مجلس راه یافت، اما پس از بازشماری آراء توسط شورای نگهبان وی از فهرست نامزدهای منتخب خارج شده و جای خود را به غلامعلی حداد عادل داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر