۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

اعتراض در مجلس شورای اسلامی به گزارش مرگ ستار بهشتی









گزارش دستگیری و مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس ایرانی، در مجلس شورای اسلامی خوانده شد. برخی از نمایندگان به محتوای این گزارش اعتراض کردند. روزنامه بهار نیز از حذف یکی از پاراگراف‌های گزارش اولیه خبر داده است.
به گزارش رادیو فرانسه، گزارش مرگ ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویس که در آبان‌ماه سال جاری (۱۳۹۱) در بازداشتگاه پلیس جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد، اعتراض عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را برانگیخت. حسین نقوی حسینی، سخنگوی این کمیسیون، گزارش یادشده را پیش از ظهر یکشنبه (۶ ژانویه/ ۱۷ دی) در صحن علنی مجلس برخواند.
محمد حسن آصفری، عضو هیئت رئیسه‌ی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به این گزارش اعلام کرد که قرار بوده گزارش پس از تنظیم نهایی در کمیسیون یادشده مطرح شود؛ امری که اما به وقوع نپیوسته است.
وی خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: «این گزارش را فقط یک نفر نوشته است و مورد تأیید تمام اعضای کمیسیون امنیت ملی نیست و ما از محتوای آن بی‌خبر بودیم.» حسن آصفری افزود: «دو هفته پیش این گزارش را در کمیسیون [امنیت ملی و سیاست خارجی] خواندند اما قرار شد تمام واقعیت‌ها در گزارش بیاید. به همین دلیل گزارش برای اصلاح به دست یکی از نمایندگان داده شد [...] اما آقایان دیگر گزارش را به داخل کمیسیون امنیت ملی نیاوردند و گزارش را یک نفر نوشته و امروز صبح خواندند.»
گزارش یادشده، به گفته‌ی علی لاریجانی، به امضای علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رسیده است.
گزارش روز یکشنبه مراحل "فنی" دستگیری و همچنین ساعات بازداشت ستار بهشتی را با جزئیات شرح داده، اما در مورد دلایل مرگ این وبلاگ‌نویس ۳۵ ساله به تنظیم یک پاراگراف اکتفا کرده است: «در حال حاضر با توجه به بررسی‌های انجام شده و با اطلاعات موجود، تعیین علت قطعی فوت از لحاظ پزشکی مقدور نبوده، اما نظر به اینکه در معاینه جسد و بررسی‌های تکمیلی هیچ‌گونه دلایل و شواهدی از بیماری منجر به فوت احراز نگردیده است، محتمل‌ترین علت منجر به فوت می‌تواند پدیده شوک باشد که در صورت احراز ایراد ضرب یا ضربات به نقاط حساس بدن یا فشارهای شدید روانی، این عوامل می‌تواند عامل شوک مذکور باشد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر