۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

نامه وحید اصغری به ریاست زندان اوین









وحید اصغری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام راه اندازی سایت‌های مستهجن، ضد دینی و سیاسی به اعدام محکوم شده است در سال ۸۷ همزمان با بازداشت جمعی از فعالین سایبری در یک پروژه امنیتی از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برای دیگر متهم این پرونده به نام‌ سعید ملک‌پور نیز که تحت عنوان پروندهٔ مضلین محاکمه شدند، حکم اعدام صادر کرده بود و هم‌چنین دیگر متهم این پرونده، حسن سی‌سختی را به حبس ابد محکوم نموده است. نامبردگان هم‌اکنون در زندان اوین به‌سر می‌برند.
در زیر متن کامل نامه وحید اصغری به ریاست زندان اوین را مطالعه می‌کنید:
نامه وحید اصغری به رییس زندان اوین
اینجانب پوشش اجباری جدید را برای متهمان غیر قانونی و ضد انسانی دانسته و تضییع حقوق متهم می‌دانم و به هیچ وجه من الوجوح حاضر به پوشیدن لباس یکدست به منظری که اجبار به پوشیدن آن شده است نخواهم شد و نسبت به اعمال زور و خشونت علیه خودم که غیر قانونی و ضد انسانی است هشدار می‌دهم.
بنده اگر هم با گونی به خارج از زندان اعزام شوم هرگز حاضر به لب گشودن یا امضای هیچ مدرک و سندی یا صورت جلسه‌ای در اعتراض به اجبار این پوشش نخواهم شد و عملتان در اعزام اجباری من عملا بی‌نتیجه خواهد ماند و خداوند شاهد اعمال ماست.
بدینوسیله بنده از اعزام به هر کجا با پوشش اجباری زندان و دستبند در هر زمان و تحت هر شرایطی اعلام انصراف می‌کنم و درخواست بذل توجه به این موضوع و صدور حکم لغو این مصوبه غیر موجه و غیرقانونی را دارم. اعلام می‌دارم که بینی و گوش من در بند غیرقانونی و شکنجه‌گاه ضد بشری ۲ الف بخاطر مخالفت با همکاری با بازجویان و شکنجه گران و ناقضان حقوق بشر و هر قانون و هر مصوبه ضد بشری دیگر در جامعه که ازادی‌های اساسی مردم را از بین می‌برد شکسته است و آسیب شدید دیده است به خاطر مخالفت با پوشش اجباری آن‌ها از اعزام بنده به بیمارستان امتناع کردند و اکنون و هر زمان دیگری نیز حاضر به انجام هیچ دستور ضد حقوق بشری و اجرای هیچ مصوبه غیرقانونی نیستم و نخواهم بود.
اگر می‌خواهید قانون را اجرا کنید ابتدا تلفن‌ها و ملاقات‌های حضوری و مرخصی‌ها و..... را نسبت به تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی اجرا نمایید و شبه غذای زندان اوین را تبدیل به غذای سالم نمایید. بندهای غیر قانونی و به شهادت قربانیان شکنجه گاههای ۲ الف و بند ۲۰۹ و ۲۴۰ و ۲۴۱ وانفرادی‌های دیگر را ببندید و مصوبات ضد بشری را لغو نمایید.
در زندان امنیت جانی و روانی نداریم و هر آن ممکن است ما را به ارگانهای نظامی و امنیتی شکنجه گر تحویل دهید یا به انفرادی بیندازید.
زندان اینگونه اداره نمی‌شود که اختیارات رییس زندان را (ملاقات حضوری، مرخصی، نقل و انتقال زندانی اعطا و قطع تلفن و حتی غذای زندان که دو جور برای دو نوع متهم «است) را دادستان فراقانونی از رییس زندان بگیرد و و نهادهای نظامی و اطلاعاتی ناقض حقوق بشر در ان جولان دهند و هر یک بندی خودمختار و ضد قانونی برای خود در هر گوشه‌ای از اوین بسازند و مسقلا اداره کنند و ما را شبانه چندین روز متوالی به مخفی گاههای وزارت اطلاعات و سپاه در بیرون از شهر انتقال دهند و هیچ امار ورود و خروجی نیز ثبت نشود.
همه می‌دانیم که حکمرانان واقعی اوین بازجویانی هستند که نماینده سپاه و وزارت اطلاعات هستند و حتی رییس زندان و رییس جمهور را نیز به بندهای مستقل خود راه نمی‌دهند.
بنده از رییس جمهور و اقای احمد شهید و نمایندگان مجلس و کلیه نهادهای حقوق بشری داخلی و بین المللی و.... دعوت می‌نمایم به اوین بیایید تا من شکنجه گاه‌ها و انفرادی‌ها و ابزارهای متنوع شکنجه و شکنجه گران را مستندا و عینا نشانتان بدهم.
همان بندهایی که رییس قوه و رهبر از افشا شدن آن‌ها و حتی از بازدید رییس جمهور نظام خودشان از آن‌ها بیمناک و هراسانند.
اعزام بنده به بیمارستان را نیز به خاطر خوداری از پوشیدن لباس اجباری و دستبند به بیمارستان لغو نمودید به همین خاطر شما رییس زندان و راس نظام مسئول ار بین رفتن و به خطر افتادن سلامتی من و دیگرانی مثل من هستید.
وحید اصغری بند ۳۵۰ زندان اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر