۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

احضار دو تن از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به دادگاه انقلاب‎









شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران برای چهارمین بار طی یکسال گذشته جهت محاکمه به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج احضار شدند.
بر اساس این احضاریه شریف و مظفر می‌باید در روز پنجم اسفند ماه ۱۳۹۱ در ساعت ۱۰ صبح در این دادگاه حاضر شوند.
به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا در روز ۱۵ دی ماه سال گذشته به فاصله سه روز از یکدیگر توسط مامورین امنیتی دستگیر و حدود دو هفته تحت بازداشت اداره اطلاعات سنندج قرار گرفتند. از آن تاریخ تاکنون این چهارمین بار است که این دو نفر با اتهامات واهی مورد محاکمه قرار می‌گیرند.
احضاریه‌ها و برگزاری دادگاههای مکرر برای رهبران و فعالین کارگری در شرایطی در حال تبدیل شدن به یک سیاست برای اعمال فشار دائمی بر این کارگران است که در چند هفته گذشته تعدادی از کارگران شرکت واحد تهران بدلیل اعتراضات صنفی از کار خود اخراج شده‌اند و یوسف آب خرابات، محمد مولانایی و واحد سیده از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری نیز دستگیر و به زندان افکنده شده‌اند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن تداوم سیاست اخراج، بازداشت و اعمال فشار بر کارگران معترض اعلام می‌دارد بر پایی تشکلهای کارگری، اعتصاب و اعتراض به شرایط فلاکت بار موجود بدیهی‌ترین حق کارگران است و بی‌تردید اینگونه سیاست‌ها همچنانکه تا به امروز شاهدش بوده‌ایم هیچگاه نخواهد توانست مانعی در تلاش کارگران ایران برای دفاع از حقوق انسانیشان ایجاد کند.
به گزارش تارنمای کلمه، این احضار‌ها در حالی صورت می‌گیرد که فعالان کارگری هماهنگ کننده طومار سی هزار نفری کارگران با حضور در محل استانداری تهران در روز شنبه هشتم بهمن، درخواست خود برای صدور مجوز برگزاری تجمع کارگری مقابل وزارت کار در خیابان آزادی در روز ۲۸ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۲ ظهر را تحویل مسئولان دولتی دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر