۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

حسن سی سختی را به دست فراموشی سپردیم










حسن سی سختی جوان ۲۲ ساله ای که در سال ۸۷ به بهانه راه اندازی سایتهای مستهجن در شهر شیراز بازداشت و پس از گذشت چند روز به بند ۲الف زندان اوین که در دست سپاه پاسداران میباشد، مورد بدترین شکنجه ها و توهین ها قرار گرفت.

حسن سی سختی طراح وب سایت و فروشنده لوازم جانی موبایل بود و که برای یکی از مشتریان خویش وب سایتی راه اندازی میکند و مشتری ایشان وب سایت را تبدیل به سایتهای پورنوگرافی می نماید. 

در حکومت عدل اسلامی اگر شخصی چاقو فروش است و چاقویی بفروشد، و خریدار چاقو با آن وسیله انسانی را از پای در آورد و اگر پارتی نیز داشته باشد، شخص چاقو فروش را به جای ضارب در زندان مورد شکنجه و آزار روانی قرار میدهند.

آری در ارتباط با حسن سی سختی که در ۲۲ سالگی وب سایتی را برای یکی از مشتری های خویش طراحی کرده، همین داستان بالا پیش آمده است.
شخص خاطی بابت اینکه در دستگاه قضایی پارتی داشته است، کمتر از سه ماه آزاد می شود، اما حسن سی سختی بابت اینکه نخبه مملکت محسوب می شود، مورد توجه دستگاه امنیتی سپاه پاسداران قرار می گیرد.
بازجویان سپاه پاسداران پس از شکنجه های فراوان بروی سی سختی، ایشان را تحت فشار قرار میدهند، تا دانش خویش را در اختیار اهداف سپاه پاسداران قرار دهد.
اما این جوان ۲۲ ساله ماننده کوه، استقامت در برابر بازجویانش نشان می دهد، و زیر بار حرف زور سپاه پاسداران نمی رود و به همین بابت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاظی صلواتی محکوم به اعدام می شود.

حکم اعدام برای حسن جوان به قدری ناعادلانه بود که حتا قاظی صلواتی معروف به قاظی مرگ در چشمان حسن نگاهی می کند و می گوید:
بیشتر از ده سال نمی خواستم برای شما حکم صادر کنم اما بازجویان سپاه من را تحت فشار قرار دادند.
پس از پیگیریها فراوان خانواده، حکم اعدام ایشان لغو و به حبس ابد تقلیل می یابد.

امروز حسن سی سختی دیگر جوان ۲۲ ساله نیست، او در آستانه ۲۷ سالگی قرار دارد و با آینده ای مبهم و سیاه روزها را سپری می کند.

شوربختانه حسن سی سختی هیچکس را ندارد تا صدای مظلوم ایشان را به گوش جهانیان برساند، ایشان عضو هیچ گروه و سازمانی سیاسی نبوده که از سوی آنان حمایت شود، تا اخبار مربوط به ایشان در سطح گسترده در فضای مجازی و رسانه ای بازتاب پیدا کند.

امروزه در فضای فعالین حقوق بشری ما هم بسیار تبعیض وجود دارد، 
برای سرماخوردگی بعضی از چهرهای زندانی معروف رسانه های دولتی غرب تمام اخبار ویژه خویش را به آن زندانی معروف وابسته به جریانهای خاص اختصاص می دهند، و فعالین حقوق بشری ما هم در سخنرانی های خودشان تنها از زندانیان معروف نام می برند، اما در ارتباط با مظلومیت حسن سی سختی و یا حسن سی سختی ها سکوت مطلق را در دستور کار خویش قرار میدهند.

حسن سی سختی یک نابغه ایرانی است و جای ایشان در زندان نمی باشد، ایشان سرمایه ایران ما محسوب میشود.
چرا ما فعالین سیاسی و مدنی که به صورت مستقل فعالیت می کنیم، صدای مظلومیت ایشان و زندانیان گمنام دیگر را نمی شنویم .
ما بایستی صدای مظلوم این زندانیان سیاسی باشیم .

چرا ما  فعالین سیاسی به رسانه های دولتی غرب بابت سکوت مرگ بارشان بابت حسن سی سختی ها و زندانیان گمنام اعتراض نمی کنیم، 
چرا ما هم تنها و تنها اخبار زندانیان معروف که وابستگی به یک جریان سیاسی خاص را دارند انعکاس می دهیم؟

سی سختی ۲۲ سالش بود که بازداشت و روانه شکنجگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در این هنگامه ایشان در آستانه ۲۷ سالگی می باشد، و در طول مدت بازداشتش حتا برای یک دقیقه به مرخصی نیامده است.

آیا مظلوم تر از حسن سی سختی زندانی دیگری سراغ داریم ؟
براستی جرم این نابغه ایرانی چه می تواند باشد؟
آری جرم حسن قرار ندادن  دانش خویش به بازجویان سپاه پاسداران می باشد و جرم ما فعالین سیاسی ، مدنی و حقوق بشری نرساندن صدای حسن به گوش جهانیان بوده و هست.

بیایید در آستانه ۲۷ سالگی حسن سی سختی صدای مظلوم ایشان باشیم و مظلومیتش را فریاد بزنیم و اخبار حسن را انعکاس دهیم .

نگارنده: امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر