۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

با گذشت دوهفته ۸۰ روستای کردنشین سلماس همچنان درمحاصره برف هستند








با گذشت دوهفته پس از بارش برف در سلماس، همچنان تعدادی از راه های روستایی کردنشین این شهرستان بعلت برف مسدود است و مردم این روستاها با مشکلات زیادی مواجه شده اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با تلاش نیروهای هلال احمرو راهداری شهرستان سلماس سرنشینان تعدادی از خوردوها که در برف گرفتار شده بودند از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
بارش برف در سلماس طی روزهای گذشته ادامه داشت و موجب مسدود شدن بسیاری از راه های روستایی و گرفتار شدن تعدادی خودرو در مسیرهای برفگیر این شهرستان شد.
هم اکنون نزدیک به ۸۰ راه روستایی بعلت برف بسته است و ارتباط این روستاها از طریق زمینی قطع می باشد.
بنا به گزارشهای رسیده، دوهفته پیش که بارش سنگین برف شهرستان سلماس را سفید پوش کرد، تعداد زیادی از راه های روستایی سلماس هم بعلت برف بسته شدند.
پس از این بارندگی ، هیچ  تلاشی از طرف اداره راه و شهرسازی سلماس برای بازگشایی راه روستاهای محصور در برف انجام نگرفته است. هم اکنون با گذشت بیش ازدوهفته هنوز راه ارتباطی روستاهای قصریک بالا، قصریک پایین، قلعه رش، گریکان، اورتانوس، هشتراک، خناوین، ستونرش، کالیک، حاجفان، و ...  از توابع شهرستان سلماس بسته است و مردم این روستاها با مشکلات زیادی روبرو شده اند.
تعدادی از راه های روستایی هم که بازگشایی شده است، فقط به اندازه عرض یک خودرو قابلیت عبور و مرور دارند و درصوتیکه دو خودرو با هم رو در رو شوند، یکی از خودروها به اجبار باید چند کیلومتر راه را دنده عقب حرکت کند.
بر پای همین گزارش، با وجود گذشت بیش از دو هفته از بارش برف سنگین هنوز هم بسیاری از راههای بخش شپیران شهرستان سلماس مسدود می باشد و متاسفانه   روز پنج شنبه مورخه ۲۸ دی ماه در روستای هرکیان شهرستان سلماس یک خانم به نام "زهرا حسین زاده گوله شیخان" شهروند کرد که دو قلو باردار بود به دلیل وخامت حال و به دلیل مسدود بودن راه  ارتباطی و نیز قطعی تلفنهای روستا و عدم آنتن دهی تلفن همراه در منطقه، نامبرده به وسیله قاطر به طرف شهرستان سلماس به راه میافتد  ولی به علت سرما در بین راه فوت میکند.
همچنین فرزنده توزویی ۲۷ ساله فرزند عبدالله شهروند کرد اهل روستای بروشخواران از توابع شهرستان سلماس به دلیل مریضی و نبود امکانات پزشکی و مسدود بودن راه این روستا فوت کرده است. گفته میشود چند روز پیش هم نیروهای هلال احمر این شهرستان  دو زن باردار را نجات دادند.
گفتنی است، اداره راه و شهرسازی سلماس وظیفه بازگشایی راه های روستایی را برعهده دارد و در این مدت دو هفته عملا هیچ اقدامی انجام نداده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر