۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

توقیف و ضبط وسایل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد








 نیروهای حراست دانشگاه آزاد شهرکرد به‌دستور علی‌رضا گلشنی، ریاست این دانشگاه با هجوم به دفتر انجمن اسلامی دانشجویان کلیه وسایل را ضبط و دفتر این تشکل دانشجویی را تصرف کردند.
تارنمای رادیو زمانه به نقل از منابع دانشجویی گزارش داده است که مأموران حراست پس از شکستن در دفتر این تشکل منتقد دانشجویی تمامی وسایل این تشکل را که همگی برچسب انجمن اسلامی دانشجویان بر روی آن‌ها نصب شده بود را به مکان نا‌معلومی منتقل کردند.
گفتنی است که کتاب‌های کتابخانه این تشکل دانشجویی عمدتاً با هزینه شخصی اعضای انجمن تهیه شده بود.
تصرف دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان دانشگاه بر خلاف حکم شورای نظارت برتشکل‌های دانشجویی مبنی بر اینکه این تشکل دانشجویی به‌طور قانونی از ابتدای امسال مجوز بازگشایی مجدد داشت، با رد صلاحیت گسترده اغلب کاندیدا‌های انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی از آغاز به‌کار دوباره این تشکل منتقد جلوگیری کرده‌اند.
فعالان دانشجویی دانشگاه همچنین با ابراز تأسف نسبت به این اقدام مسئولان دانشگاه، عنوان کردند که ماموران حراست با جمع‌آوری وسایل و جایگزین کردن آن با فرش و پارچه‌نویسی‌های مذهبی در تدارک برگزاری مراسم قرآن‌خوانی بوده‌اند.
همچنین چندی پیش کمیته انضباطی دانشگاه دولتی شهرکرد نیز دو دانشجوی این دانشگاه را به اتهام «عضویت در فیس بوک» و «توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی» توبیخ کرده بود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد نیز در آذر ماه سال جاری برگزار شد و پیش از آن معاونت دانشجویی با پرونده سازی برای دانشجویان منتقد که کاندیداتوری خود را در این انتخابات اعلام کرده بودند، آن‌ها را رد صلاحیت کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر