۱۳۹۱ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

بنیاد جهانی "الکساندر لانگر" خواستار آزادی رهبران جنبش سبز شد









بنیاد الکساندر لانگر خواستار پایان یافتن حصر خانگی موسوی، کروبی و رهنورد شد.
به گزارش کمپین جهانی برای آزادی رهبران جنبش سبز، بنیاد الکساندر لانگر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دیگر تقاضا‌ها جهت پایان دادن به بازداشت خانگی دو نامزد انتخابات پیشین ریاست جمهوری در ایران، کروبی و موسوی و زهرا رهنورد می‌پیوندد.
بنیاد لانگر سازمانی است غیر دولتی که محور فعالیت‌های خود را حمایت از فعالان مدنی و گسترش صلح در جهان قرار داده و پیش از این نیز در سال ۲۰۰۹ جایزه سالانه خود را به نرگس محمدی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در ایران اهدا کرده بود.
متن کامل بیانیه حمایتی این بنیاد از رهبران جنبش سبز به شرح زیر است:
بنیاد الکساندر لانگر به دیگر تقاضا‌ها جهت پایان دادن به بازداشت خانگی ۲ نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری، کروبی و موسوی، و زهرا رهنورد، می‌پیوندد.
از دو سال پیش دولت ایران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹، آقایان مهدی کروبی و میر حسین موسوی، همراه با همسر ایشان زهرا رهنورد، هنرمند و فعال حقوق زنان را، بدون هیچ فرایند قضایی، در بازداشت خانگی اجباری نگاه داشته است. این تصمیم در تضاد آشکار با قوانین و تعهدات بین المللی ایران و قوانین خود جمهوری اسلامی است.
بنیاد "الکساندر لانگر استیف تونگ" مدتهاست با همراهی صادقانه، وضعیت حقوق بشر در ایران را دنبال می‌کند و به دیگر تقاضا‌ها، جهت بازگرداندن حق آزادی تحرک به این افراد می‌پیوندد، و این اقدام را نشانی‌ از اراده دولت ایران در راستای تضمین انتخابات آزاد و عادلانه برای ریاست جمهوری می‌داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر