۱۳۹۱ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

تجمع خانواده‌های فعالین کارگری بازداشت شده در شهر سنندج


 







صبح روز دوشنبه ۲۱ اسفند جمع کثیری از خانواده‌های ۵ عضو بازداشتی کمیتهٔ هماهنگی در مقابل اداره اطلاعات دست به تجمع زده وخواستار آزادی عزیزانشان شدند.
بنا به گزارش تارنمای کمیتهٔ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، این در حالی بود که روز قبل ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی برای متفرق کردن خانواده‌ها در محل حاضر بودند تا با اعمال فشار بر خانواده‌ها آن‌ها را وادار به پایان دادن تجمع نمایند.
لازم به ذکر است که صبح روز دوشنبه چند تن از نیروهای انتظامی برای کنترل اوضاع در محل تجمع حاضر شدند، هر چه زمان می‌گذشت به جمع خانواده‌ها افزوده می‌شد به طوری که فشار خانواده‌ها اداره اطلاعات را ناچار کرد که به یکی از بازداشت شدگان اجازه دهد با بستگان خود تماس کوتاهی بگیرد؛ اما آنان به این هم راضی نشدند و همچنین بر آزادی عزیزانشان پافشاری کردند.
این بار وقتی اداره اطلاعات با مقاومت جمعیت روبرو شد با گسیل ده‌ها ماشین از نیروهای انتظامی و لباس شخصی محل را محاصره وهر دو باند خیابان شبلی را مسدود کرد واز جمعیت خواست آنجا را ترک کنند.
تجمع کنندگان ضمن تاکید بر آزادی هر چه سریع‌تر ۵ فعال کارگری به نیروهای امنیتی و لباس شخصی اعلام کردند تا شما اینجا را ترک نکنید ما نیز در این محل خواهیم بود، که این مقاومت باعث شد نیروهای امنیتی ولباس شخصی عقب نشستند و خانواده‌ها در ساعات یک بعد از ظهر دسته جمعی محل را ترک کردند.
بنا بر این گزارش علی آزادی تماس دیشب تلفنی کوتاهی با همسرش داشته است؛ نامبرده در سلول انفرادی نگه داری می‌شود و به نظر می‌آید که در شرایط نامناسبی به سر می‌برد.
همچنین خالد حسینی نیز طی تماس کوتاهی که با خانواده‌اش داشته است اعلام کرده که قاضی برای وی قرار یک ماه بازداشت صادر کرده است و وی در سلول انفرادی نگه داری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر