۱۳۹۱ اسفند ۲۴, پنجشنبه

ریزش مرگبار آوار بر سر ۵ کارگر ساختمانی تبعه افغانستان









سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش مرگبار آوار بخشی از یک زمین در حال گودبرداری بر سر پنج کارگر ساختمانی تبعه افغانستان خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۴۵: ۹ روز پنجشنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد، گفت: پس از دریافت خبر وقوع این حادثه، آتش‌نشانان ایستگاه ۳ و گروه نجات ۹ از سوی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در خیابان امین‌حضور، خیابان آبشار اعزام شدند.
وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه که یک زمین حدود ۶۰۰ مترمربعی بود و حدود ۱۰ متر نیز عملیات گودبرداری در آن صورت گرفته بود، متوجه شدند که پنج کارگر افغان در زیر آوار دیواره شرقی این محل محبوس شده‌اند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در عملیات اولیه، سه کارگر را که نیمی از بدن آنان در زیر آوار مانده بود را خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند، گفت: پس از آن آتش‌نشانان با ایمن‌سازی محل، عملیات خود برای یافتن محل محبوس شدن دو کارگر دیگر را آغاز کردند.
وی با اشاره به احتمال ریزش مجدد دیواره محل گودبرداری، اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از مدتی کارگر چهارم را که مردی حدوددا ۳۵ ساله بود، زنده از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.
ملکی افزود: پس از مدتی عوامل آتش‌نشانی کارگر پنجم را نیز که مردی حدودا ۳۰ ساله بود، از زیر آوار خارج کرده و به اورژانس تحویل داده‌اند که تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ وی را تایید کردند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تمام بخش‌های محل گودبرداری شده به جز محلی که ریزش کرده بود، دارای شمع‌بندی بود، گفت: تنها قسمتی که اصول ایمنی در آن رعایت نشده بود، دیواره شرقی این زمین است که متاسفانه چنین حادثه مرگباری نیز در آن رقم خورد. بنابراین لازم است تمامی مالکان و پیمانکاران نسبت به ایمن‌سازی و رعایت اصول ایمنی در زمین‌های در حال گودبرداری دقت و اهتمام کافی داشته باشند.
به گفته وی، در روزهای گذشته نیز کار‌شناسان آتش‌نشانی و عوامل آتش‌نشانی در بازرسی از این محل، توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی لازم را به طور مکتوب به مالک و پیمانکار این ساختمان ارائه داده بودند.
ملکی افزود: آتش‌نشانان در ساعت ۱۵: ۱۲ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر