۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

درگیری شدید کشاورزان اصفهانی با پلیس بر سر حقابه








 در شرایطی که اخبار رسیده حکایت از بروز درگیری بین کشاورزان شرق اصفهان در ورزنه با نیروهای انتظامی استان داشته و حتی ماجرا در نقل قول های مختلف از ضرب و شتم هم فراتر می رود، مسئولان امر هنوز واکنشی نشان نداده و موضعی اتخاذ نکرده اند.
به گزارش «تابناک»، با گذشت روزها از اعتراض کشاورزان اصفهانی نسبت به اختلاف حقابه تعیین شده با میزان واقعی حقابه اختصاص یافته به ایشان، بالاخره ماجرایی که سالها محل مناقشه بخشی از مردمان اصفهان و مسئولان استان بوده است به شکل درگیری و ضرب و شتم سرباز کرد تا شرق اصفهان بحرانی شده و نگرانی ها به اوج برسد.
درگیری بین کشاورزان و ماموران نیروهای انتظامی استان در حالی به وقوع می پیوندند که کشاورزان شرق اصفهان معتقدند آب زاینده رود که از سال‌های دور به زمینهای آنها اختصاص می یافت، اکنون به استان‌های یزد، قم، کاشان و کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن فروخته می شود. این کشاورزان در اعتراض به قطع سهمیه آب خود، از هفته قبل با تجمع در مقابل خط لوله انتقال آب اصفهان به یزد اعتراضشان را نشان دادند.
از سوی دیگر برخی از مردم استان یزد در مقابل استانداری به دلیل قطع آب آشامیدنی تجمع کردند، عالی ترین مقام اجرایی استان یزد صبح امروز در شورای برنامه ریزی استان یزد درخصوص تخریب خط انتقال آب به استان یزد و قطعی آب استان تصریح کرد: جلسات متعدد و پی در پی با رییس جمهور محترم، وزرا، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین برگزار شده و پیگیری ها ادامه دارد، وی خواهان حفظ آرامش مردم استان یزد شد.
بر اساس گزارش بی بی سی فارسی و فیلم های که توسط معترضین در محل تهیه شده است نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن کشاورزان به منطقه گسیل شده و اعتراض کشاوران بی دفاع به خشونت کشیده شده است. در این اعتراضات جمعی از کشاورزان به دلیل استفاده نیروهای ضد شورش از گلوله های جنگی و ساچمه ای مجروح و به بیمارستان منتقل شدند، هم چنین گفته می شود برخی از کشاورزان هم بازداشت شده بودند که با پیشروی معترضین در محل آزاد شدند در بررسی فیلم های منتشر شده در فضای سایبر دو دستگاه اتوبوس که بنظر می رسد نیروهای امنیتی را به محل انتقال داده اند توسط معترضین به آتش کشیده شده است.
از تعداد مجروحین و بازداشت شدگان این واقعه تا کنون اطلاعی به دست نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر