۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

بازداشت کارفرما و تعویق ۱۰ ماه حقوق کارگران‎









 دبیر خانه کارگر سمنان اعلام کرد: حقوق کارگران کارخانه سیم کابل شاهین (سرخه) در ۱۰ ماه گذشته پرداخت نشده است.
حبیب الله محقق با اعلام این خبر به ایلنا گفت: حدود ۱۵۰ کارگر کارخانه سیم کابل شاهین (سرخه) در استان سمنان از اردیبهشت ماه سال ۹۱ تا هم اکنون که روزهای پایانی سال جاری را سپری می‌کنیم حقوقی دریافت نکرده‌اند و تاکنون نتوانسته‌اند بعد از پیگیری‌های قانونی به مراجع ذیصلاح به مطالبات قانونی خود برسند.
این فعال کارگری با بیان اینکه بیش از ۷ ماه است که این کارخانه تولید کننده سیم و کابل تعطیل شده است، تصریح کرد: مشکلات این کارخانه به حدی پیچیده شده است که کارفرما و سایر مسئولان این واحد تولیدی، کارخانه را بدون پرداخت مطالبات کارگران‌‌‌ رها کرده‌اند.
او در این زمینه اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تعطیلی کارخانه سیم کابل شاهین افزایش مشکلات مالی آن است که گفته می‌شود، مدیر عامل این کارخانه به همین دلایل، با افزایش بدهی‌ها با حکم قضایی طلب کاران، روانه زندان شده است.
این فعال کارگری با اشاره به اینکه رهایی مدیر عامل کارخانه برای کاهش مشکلات کارخانه وکارگران می‌تواند مثمر ثمر باشد، اظهار داشت: راهکار دیگری که برای حل این موضوع به نظر می‌رسد این است که سایر مسئولان این کارخانه با اخذ وکالت قانونی از مدیر عامل پیگیر مشکلات کارخانه و کارگران شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر