۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

تداوم بی‌خبری از خسرو و مسعود کردپور









علی‌رغم گذشت بیش از چهل روز از بازداشت خسرو و مسعود کردپور، دو تن از فعالین حقوق بشر، اطلاع دقیقی از وضعیت ایشان در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه وکیل مدافع و خانواده‌ی برادران کردپور به دادگستری و بازپرسی مهاباد مراجعه نمودند که با وجود وعده‌های مساعد مسئولان، ایشان موفق به برقراری هیچ گونه ارتباطی با نامبردگان نشدند.
این در حالیست که تاکنون چند تن از مسئولین ائم از "ظاهری" بازپرس پرونده و "حضرتی" رئیس دادگستری مهاباد دستور ملاقات صادر کرده‌اند که اداره‌ی اطلاعات مهاباد کمترین اعتنایی به این مسئله ننموده است. 
هفته‌ی گذشته نیز مسئولان به خانواده‌ی کردپور گفته بودند که برای پیگیری وضعیت این دو فعال حقوق بشر، بایستی با ۱۱۳ تماس برقرار کنند. این همه در حالیست که حتی وسایل شخصی همسر خسرو هم پس داده نمی‌شود.
لازم به یادآوری‌ست که خسرو کردپور در تاریخ ۱۷ اسفند ماه سال گذشته و در پی مراجعه‌ی ماموران امنیتی به منزلش دستگیر و برادر وی مسعود کردپور نیز، روز بعد که برای پیگیری پرونده‌ی وی به اداره‌ی اطلاعات مهاباد مراجعه کرده بود؛ بازداشت شد.
گفتنی‌ست، خسرو کردپور، مدیر "آژانس خبری موکریان" می‌باشد که به کار نشر اخبار حقوق بشری در ایران می‌پردازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر