۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

عدم موافقت مسئولین زندان با مرخصی استعلاجی حامد روحی‌نژاد










حامد روحی‌نژاد زندان سیاسی تبعیدی به زندان زنجان با وجود بیماری ام‌اس و ضعف بینایی از مرخصی استعلاجی محروم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد روحی‌نژاد زندانی سیاسی تبعید شده به زندان زنجان با وجود بیماری ام‌اس و ضعف بینایی با ممانعت مسئولین از اعزام به مرخصی درمانی روبروست.
ضعف در بینایی وی زمانی مشخص شد که وی با قبولی در دانشگاه پیام نور قصد ادامه تحصیل در زندان را داشت که متوجه ضعف در بینایی خود شده است و به همین سبب قادر به ادامه تحصیل نبوده است. پزشکان زندان به تجویز عینک اکتفا کردند و دادستانی نیز با مرخصی استعلاجی این زندانی تا کنون موافقتی نکرده است.
لازم به یادآوریست، وی پیش‌تر از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان زنجان محکوم شده بود که این محکومیت بعد‌ها به ۱۱ سال حبس تعزیری افزایش یافت اما پس از عید فطر سال گذشته محکومیت وی، با احتساب ایام حبس به چهار سال و شش ماه کاهش یافته است.
حامد روحی‌نژاد به همراه ۳ تن از پناهندگان در اربیل عراق، چند ماه پس از بازگشت هماهنگ شده به کشور، در اردی‌بهشت ماه سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند. این افراد پس از اعتراضات مردمی به نتایج دهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات، به عنوان افرادی که قصد بمب گذاری و ایجاد آشوب در کشور را داشته‌اند در دادگاه‌های نمایشی و جمعی محاکمه شدند.
گفتنی است، دو تن از این بازداشت شدگان به نام‌های محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی‌پور در بهمن ماه سال ۸۸ در نزدیکی اعتراضات ۲۲ بهمن ماه در تهران و در کمال ناباوری افکار عمومی، اعدام شدند و سپس محکومیت چند تن دیگر منجمله حامد روحی‌نژاد به حبس تعزیری تبدیل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر