۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

صدور یک سال حبس دیگر برای احمد کریمی








 احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاووس که به ۱۵ سال و سه ماه زندان محکوم شده است، در پرونده‌ای جدید به یک سال حبس دیگر محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بتازگی دادگاه عمومی تهران در ونک برای احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاووس پرونده جدیدی مفتوح کرده و وی را به اتهام خروج غیر قانونی از کشور به ۱ سال زندان دیگر محکوم کرده است.
در این دادگاه که وکیل متهم حضور نداشت درحالی اتهامات قبلی احمد کریمی مجددا مطرح شد که طبق قانون یک فرد را نمی‌توان دوبار بدلیل یک جرم محکوم نمود.
همچنین خانواده احمد کریمی از سختگیریهای مسئولین زندان و وقت کوتاه ملاقات‌ها شکایت دارند.
یکی از بستگان وی به گزارشگر هرانا گفت: "در تعطیلات عید خانواده وی موفق شد باوجود دوری مصافت و هزینه از تهران به گنبدکاووس رفته و به ملاقات احمد بروند. مسئولین تنها پانزده دقیقه به آن‌ها فرصت ملاقات دادند. این در حالی بود که نامه از دادستانی داشتند و از ۸ صبح تا ساعت یک و نیم بعد از ظهر منتظر انجام ملاقات بودند."
وی ادامه داد: "خانواده وی هربار به ملاقات می‌روند باید از رئیس زندان اجازه دریافت کنند و دست‌کم یک نفر از مامورین زندان در هنگام ملاقات در کنارشان می‌نشیند. مسئولین سخت‌گیریهای بی‌مورد می‌کنند و این خانواده را خیلی اذیت می‌کنند."
گفتنی است، احمد کریمی فعال سیاسی که به پانزده سال و سه ماه حبس در تبعید زندان گنبد کاووس محکوم شده است هم اکنون در بد‌ترین بند این زندان بسر می‌برد و خانواده وی بدلیل دوری راه نمی‌توانند هرهفته به ملاقات وی بروند.
لازم به یادآوریست، احمد کریمی، هادی قائمی و جمال امین‌زاده تنها زندانیان سیاسی هستند که در زندان گنبد کاووس بدون رعایت اصل تفکیک جرایم نگهداری می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر