۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

محدودیت و فشار بر کاوه طاهری وبلاگ نویس در بند









کاوه طاهری وبلاگ نویس زندانی در زندان عادل آباد شیراز و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی این زندان با محدودیت و فشار‌های زیادی روبرو هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در روز‌های اخیر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فشار به زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان عادل آباد شیراز افزایش یافته است.
مسئولین زندان کتابهای شخصی‌ کاوه طاهری و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی را ضبط کرده‌اند. مسئولین حتی کتابهای کتابخانه زندان، که برای همهٔ زندانیان مجاز است را از ایشان‌ گرفته‌اند و به زندانیان سیاسی اجازه دسترسی به هیچ گونه کتابی نمی‌دهند.
از زندان عادل آباد شیراز گزارش می‌رسد که کیفیت غذای‌ زندان که همیشه نا‌مناسب بوده، اکنون کیفیت خیلی‌ بدتری پیدا کرده است.
همچنین در مورد وضعیت بهداشتی این زندان هم گزارش رسیده که از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است. تاجایی که برای ۱۸۰ نفر زندانی فقط ۲ دوش برای استحمام وجود دارد.
یکی از بستگان کاوه طاهری طی گزارشی برای هرانا نوشت: "روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۲ مسوولین زندان بدون توجه به زمان تعیین شده توسط دادگاه، کاوه و یک همبندی بهایی و تعدادی دیگر از زندانیان را سوار ماشینی می‌کنند و به سمت دادگاه‌های مختلف در سطح شهر (دادگاه انقلاب، اطلسی، فلکه شهرداری و...) می‌برند. کاوه را با دستبند و زنجیر به پا به دادگاه انقلاب می‌برند بدون اینکه وکیل وی حاضر باشد، اما چون دادگاه برای امروز به او وقت نداده بود آن‌ها را بعد از چندین ساعت معطلی با‌‌ همان ماشین به زندان بر می‌گردانند. در میان زندانی‌های درون ماشین یک نفر بوده که به اتهام قتل دستگیر شده، و در زمان برگرداندن زندانی‌ها به زندان، خانواده یا افرادی وابسته به آن متهم به صورت مسلح اطراف دادگاه فلکهٔ شهرداری منتظر ماشین متهم بودند تا بتوانند وی را آزاد کنند. آن‌ها موفق به این کار نمی‌شوند و ماشین حامل زندانی‌ها به نحوی فرار می‌کند و زندانی‌ها را به زندان بر می‌گرداند. اما اگر درگیری شدید می‌شد و کار به تیراندازی می‌رسید جان کاوه و دیگران به خطر می‌افتاد و معلوم نبود چه اتفاقی‌ می‌افتاد. حداقل انتظاری که ما داریم این است که زندانی‌های سیاسی را از بقیه زندانی‌ها کاملا جدا کنند تا مشکلات این چنینی پیش نیاید."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر