۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

تجمع کارگران در روز کارگر مقابل مجلس در اعتراض به مزد ناعادلانه








 همزمان با روز جهانی کارگر جمعی از کارگران صبح امروز با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در مقابل ساختمان مجلس شواری اسلامی تجمع کردند.
بنا به گزارش ایلنا، تجمع کنندگان که مضمون پارچه نوشته‌های آن‌ها اختلاف فاحش بین دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی و خط فقر یک میلیون و ۵۰۰ هزا تومانی بود، ضمن اعتراض به گسترش شکاف طبقاتی در جامعه خواستار بازبینی دستمزدهای سال جدید شدند.
این کارگران که در سال گذشته نیز در اعتراض به ناعادلانه بودن دستمزدهای تعیین شده، طومار ۳۰ هزار امضایی را خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرده بودند امسال و در ادامه پیگیرهای خود در این تجمع حاضر شدند.
تجمع کنندگان بابیان اینکه با وجود حمایت همه جانبه و گسترده کارگران سراسر کشور از در خواست برای افزایش مزد، مسئولان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچگاه به این خواسته‌ه توجهی نکردند، افزودند: واکنش منفعلانه مسئولان درحالی است که هم اکنون پنج هزار کارگر دیگر نیز با امضای طومار یاد شده حمایت خود را از درخواست برای افزایش مزد اعلام کرده‌اند.
این کارگران افزودند: از آنجا که که این روز‌ها نمایندگان مجلس بدون توجه به نگرانی کارگران در کمسیون تلفیق بودجه تلاش می‌کنند تا که بطور قانونی مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی را صادر کنند، درآستانه اولین سالگرد امضای طومار اعتراضی کارگران در مقابل مجلس حاضر شده‌ایم تا اعتراض مزد بگیران را به نمایندگان مجلس بگوییم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر