۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

حق مسکن ده هزار تومانی تحقیر کارگران است‎







 رئیس اتحادیه‌ی کارگران قراردادی و پیمانی ایران با اشاره به برگزاری جلسه‌ی ویژه‌ی شورای عالی کار به منظور افزایش حق مسکن و حق خوار و بار در روز سه شنبه هفتم خرداد ماه، بر لزوم افزایش آبرومند حق مسکن به گونه‌ای که حداقل "۵۰ درصد" از هزینه‌ی مسکن کارگران را پوشش دهد تاکید کرد.
فتح الله بیات، رئیس اتحادیه‌ی کارگران قراردادی و پیمانی کشور در اینباره به ایلنا گفت: "افزایش حق مسکن کارگران تا ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان نیز منطقی است. البته ما توقع نداریم حق مسکن تا این میزان افزایش پیدا کند اما بعد از مدت‌ها پیگیری از سوی جامعه‌ی کارگری، انتظار می‌رود رقم اعلام شده به گونه‌ای باشد که باعث بی آبرویی شورای عالی کار نشود."
وی در ادامه با تحقیر آمیز خواندن حق مسکن ۱۰ هزار تومانی که هم اکنون در فیش حقوقی کارگران درج می‌شود به عدم افزایش ۸ ساله‌ی حق مسکن کارگران اشاره کرد.
جلسه‌ی هفت خرداد شورای عالی کار در حالی تشکیل می شود که اسدالله عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته‌ی کارگر، وعده‌ی برگزاری این جلسه را تا پایان اردی‌بهشت ماه داده بود.
ظاهرا تشکیل جلسه‌ی ویژه‌ی شورای عالی کار، واکنشی به اعتراضات هماهنگ و گسترده‌ی کارگران و تشکل‌های مستقل و رسمی است که از آن با نام "نهضت شکایت از مزد ناعادلانه" یاد می شود.
گقتنی است پس از اعلام مزد سال ۹۲ از سوی شورای عالی کار، بیش از ۶ تشکل کارگری ضمن دعوت کارگران به شکایت از مزد در دیوان عدالت اداری، از اقدام خود در این راستا خبر دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر