۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

بهنام ابراهیم‌زاده به زندان فراخوانده شد







بهنام ابراهیم‌زاده که بدلیل ابتلای فرزندش به سرطان در مرخصی بسر میبرد به زندان اوین فراخوانده شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین که پس از مبتلا شدن فرزند خود به سرطان خون و برای پیگیری روند درمان وی در مرخصی بسر میبرد، طبق احضار مسئولین باید خود را به زندان اوین معرفی می‌کرد.
این در حالی است که پزشکی قانونی و مسئولین بیمارستان محک (بیمارستانی که "نیما" پسر این زندانی سیاسی در آن بستری می‌باشد) تشخیص داده اند حضور وی برای بهبود فرزندش کاملا ضروری می‌باشد.
بهنام ابراهیم‌زاده در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: "روز گذشته از پزشکی قانونی پس از مطالعه پرونده (نیما) برای معاینه وی آمدند و تایید کردند که من باید بیرون از زندان بمانم. همچنین مسئولین بیمارستان محک نیز تشخیصشان بر این است که حضور من در کنار نیما لازم است. ولی در نهایت این دادستان است که با توجه به تشخیص پزشکی قانونی و پزشکان بیمارستان محک باید دستور دهد مرخصی من تمدید شود و یا به زندان بازگردم. نیما از وقتی فهمیده که من باید به زندان بازگردم دچار استرس شده است. نیما در این شرایط به من احتیاج دارد و من باید در کنار او باشم. این در حالی است که من هنوز نتوانسته ام به مشکلات پزشکی خود (آرتروز گردن و گوش سمت چپ) بدلیل هزینه های سرسام آور و کمبود وقت رسیدگی کنم."
بهنام (اسعد) ابراهیم‌زاده فعال کارگری و عضو "کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های کارگری" و فعال حقوق کودک و عضو "جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان" در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.
گفتنی است که فرزند این فعال کارگری مبتلا به بیماری سرطان خون گشته و در بیمارستان محک بستری است. به همین دلیل هم از تاریخ ۲ بهمن ماه سال گذشته این زندانی سیاسی با تویع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر