۱۳۹۲ خرداد ۱۴, سه‌شنبه

ابهام در باره توقیف روزنامه ایران







باوجود انتشار خبر توقیف شش ماهه روزنامه ایران در رسانه های رسمی، هنوز به مسئولین این روزنامه چیزی اعلام نشده است.
به گزارش مهر، یکشنبه گذشته مدیرمسئول روزنامه ایران در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. بر اساس کیفرخواست، اتهام مدیرمسئول روزنامه ایران نشر مطالب خلاف واقع بود که در این پرونده مدعی العموم اعلام جرم کرده بود.
خبرگزاری ایسنا، توقیف شش ماهه روزنامه دولت را بر اساس رأی هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرده است. به گزارش ایسنا، دلیل این اقدام انتشار مطالب تفرقه‌افکن اعلام شده است.
در همین حال، محمد جعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و گو با ایسنا، تاکید کرده که هیئت نظارت بر مطبوعات هیچ جلسه‌ای در این باره تشکیل نداده و حکمی نیز مبنی بر توقیف روزنامهٔ "ایران" صادر نکرده است.
مجید امیدی شهرکی، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، درباره خبر توقیف روزنامه ایران به ایسنا گفته: "خبر رسمی این اقدام هنوز به ما اعلام نشده است."
او با بیان این که اصولاً پیش از توقیف روزنامه، به مسوولان آن اطلاع رسمی داده می‌شود، افزود: "ما خبر توقیف روزنامه ایران را از طریق رسانه‌ها به شکل غیررسمی شنیده‌ایم."
آقای امیدی شهرکی درباره هم‌زمانی انتشار خبر توقیف روزنامه دولت در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفته، "در این شرایط، رخ دادن هیچ اتفاقی بعید نیست."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر