۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در ایران به زندان رفتند








 مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، با بیان اینکه "نرخ رشد جهانی جرایم ۵ درصد است، در حالی‌که جرایم در ایران بیشتر از آمار جهانی رشد دارد"، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به خاطر جرایم مختلف در کشور دستگیر شدند که ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها در زندان به‌سر می‌برند.
بنا به گزارش ایسنا، سید‌محسن صادقی در هفتمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با اشاره به این که نرخ رشد جرایم متاسفانه روز به روز در حال افزایش است، افزود: ۷۰ درصد از زندانیان فاقد سابقه کیفری و ۳۰ درصد نیز سابقه‌دار هستند.
وی با اشاره به این که یک هزار و ۹۳۰ عنوان مجرمانه در قوانین کشور وجود دارد، گفت: اولویت ما باید بررسی ۱۰ یا ۲۰ جرم اول باشد.
صادقی، ۱۰ جرم اول کشور را به ترتیب سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد، توهین، تهدید، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، استعمال مواد مخدر، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری ذکر کرد و افزود: نرخ رشد جهانی جرایم ۵ درصد است در حالی‌که جرایم در ایران بیشتر از آمار جهانی رشد دارد.
وی اظهار کرد: در استان یزد تصادفات جرم اول و پس از آن سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین، نگهداری و مالکیت مواد مخدر در رده های بعدی قرار دارند.
صادقی تصریح نمود: سالانه بیش از ۱۱ تا ۱۳ میلیون پرونده در دستگاه قضایی تشکیل و رسیدگی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر