۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

ادامه بیکاری و بلاتکلیفی۲۷۰ کارگر کارخانه فولاد زاگرس







 نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس از ادامه بیکاری و بلاتکلیفی۲۷۰ کارگر این کارخانه علی‌رغم وعده‌های مسئولان استانی مبنی بر بازگشایی کارخانه خبر داد.
به گزارش ایلنا، نماینده منتخب کارگران گفت: با اتمام قرارداد کاری کارگران فولاد زاگرس با شرکت پیمانکاری «خوان گل» در پایان سال ۹۱، به کارگران وعده داده شده بود پس از مدت کوتاهی به طور مجدد دعوت به کار شوند اما با وجود گذشت سه ماه از سال و بیکاری در این شرایط سخت اقتصادی، کارگران با ناامیدی مجبور به انتظار کشیدن برای بازگشایی کارخانه‌اند.
این کارگر که نخواست نامش ذکر شود، با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۲۰ ساله کارگران افزود: این کارخانه از معدود واحدهای بزرگ صنعتی استان است که زمینه اشتغالزایی بالایی در استان محروم کردستان دارد و معلوم نیست کارگران ماهر صنعتی که برای به دست آوردن مهارت‌شان سرمایه‌گذاری شده است، از این پس در چه کارگاهی می‌توانند از مهارت‌شان استفاده کنند.
به گفته این کارگر بی‌توجهی و عدم پی‌گیری کارفرما و مسئولان استانی به امنیت شغلی و معاش کارگران، نگرانی کارگران را دو چندان کرده است.
او با بیان اینکه مسئولان در پاسخ به اعتراض کارگران بار‌ها قول داده‌اند که مشکلات آنان را پی گیری می‌کنند، افزود: آنان بارها قول داده‌اند که بعد از پایان سال مجددا با کارگران با سابقه که به صورت مستمر در این واحد کار کرده‌اند قرار داد امضاء کنند اما تا کنون هیچ اتفاقی نیافتاده است.
نماینده کارگران این کارخانه افزود: کارگران معتقدند مدیریت کارخانه فولاد زاگرس نسبت به وضعیتی که پیمانکار برای کارگران به وجود آورده مسئول است و به دلیل مستمر بودن نوع کار در این کارخانه، طبق قانون کار وظیفه مدیریت این واحد است که با کارگران قرار داد مستقیم امضاء کند.
او افزود: با وجود آنکه این کارخانه از مرداد ماه سال گذشته فعالیت تولیدی ندارد، اما کارگران از سر ناچاری هر روز برای حضور و غیاب در کارخانه حضور پیدا می‌کنند.
این فعال کارگری ادامه داد: با وجود اینکه اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شده‌اند اما هنوز وعده‌های مسئولان محقق نشده است.
اودر خاتمه اضافه کرد: پاسخ قطعی کارفرمای کارخانه به کارگران این است که تا آمدن سرمایه گذار جدید باید منتظر باشید وسرنوشت کار و زندگی شما به ما (کارفرما) مربوط نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر