۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

سعید لیلاز برای اجرای حکم به زندان اوین رفت








 دکتر سعید لیلاز، تحلیل گر اقتصادی و روزنامه نگار برای اجرای حکم شش سال حبس به زندان اوین منتقل شد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، وی که از بازداشت شدگان بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ است، با قید وثیقه آزاد بود و اینک برای اجرای حکم زندان راهی اوین شده است.
سعید لیلاز روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی روز ۲۷ خرداد ماه در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد. او پس از گذراندن بیش از ۱۰۰ روز در سلول انفرادی به سلول های چند نفره منتقل شد. لیلاز پس از نه ماه زندان با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد.
دادگاه انقلاب، سعید لیلاز را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، نگهداری اسناد طبقه بندی شده و ارتباط با بیگانگان به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد. حکم صادره برای این روزنامه نگار، سنگین ترین حکم صادر شده برای زندانیان مطبوعاتی اخیر بوده است. حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به شش سال زندان تبدیل شد.
وی طی هفته های گذشته در خصوص انتخابات و پیروزی روحانی در نشریات و رسانه های مختلف اظهار نظر کرده بود.
سعید لیلاز در آخرین نوشته خود در مورد مجاهدان روز شنبه با مقایسه شرایط فعلی و مشروطه نوشته بود: به نظر می‌رسد یک‌بار دیگر بناست این ماجرا در ایران تکرار شود؛ همان‌گونه که در نهضت مشروطیت، ملی‌شدن صنعت نفت و دوم‌خرداد ۷۶ تکرار شد. مجاهدان روز شنبه در تشکیل کابینه آقای روحانی نیز جلو افتاده‌اند و در صف اول جشن پیروزی جا خوش کرده‌اند. آنها مجاهدان روز جمعه را به حاشیه رانده‌اند. البته مجاهدان روز جمعه هیچ گله و انتظاری ندارند. همین‌که بار سنگین فشار دولت احمدی‌نژاد از مردم برداشته شود برای آنها یک دنیا می‌ارزد اما باید مراقب باشیم این "انا شریک" گفتن بعد از پیروزی توسط مجاهدان روز شنبه، باعث منحرف‌شدن ذهن آقای روحانی از وظایف اصلی و انتخاب‌های درست نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر