۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

نامه ۹ تن از شهروندان بهاییان خطاب به محمد نوری زاد







جناب آقای نوری زاد: بزرگواری، حقیقت جویی و انسان دوستی شما را می‌ستاییم، بر قلم شما بوسه می‌زنیم و از حضور در کنار چنین مسلمان منصفی به خود می‌بالیم.
جناب آقای نوری زاد
با خبر شدیم که روز گذشته با حضور در خانه خانواده رحیمیان، شهروندان بهایی دربند، به نیت دلجویی از فرزند خردسال دردآشنای کامران و فاران، در تاریک سرای جهل و ظلم چراغی پر فروغ بر افروخته‌اید. در روزگار ظلم فراگیر، حضور شما مایه دلگرمی و امیدواری است. آزادگانی همچون شما که انسانیت را به حد و مرزی محدود نمی‌کنند، الگوی راستین فعالین مدنی هستند. جامعه بهائی ایران در یکصد و هفتاد سال گذشته همواره قربانی مجادلات سیاسی بوده ولی به آرمان تاسیس جامعه‌ای بسامان و ضامن حقوق برابر همه شهروندان وفادار مانده است. بزرگواری، حقیقت جویی و انسان دوستی شما را می‌ستاییم، بر قلم شما بوسه می‌زنیم و از حضور در کنار چنین مسلمان منصفی به خود می‌بالیم.
امروز جسم پدر و مادر آرتین و بسیاری از دیگر ایرانیان عزیز در بند است، اما می‌توان روزی را در خاطر مجسم کرد که همه ایرانیان شاهد آزادی را در آغوش گیرند. شما به عنوان نماد شمار فراوانی از ایرانیان نیک ‌خواه، طلایه دار رهایی از زندان کوته ‌اندیشی و انحصارطلبی هستید.
اکنون اساتید دانشگاه مجازی بهایی دربندند، نفوسی که برای جبران حق مسلوب جوانان محروم از تحصیل بهائی، بی‌هیچ چشم داشت مادی، به تدریس مشغول بودند و جز تشویق جوانان به خدمت ایران و ایرانیان، فکری در سر نداشته‌اند. بشارت آنکه، همه دانشجویان این دانشگاه مجازی با انگیزه و توانی مضاعف به دانش اندوزی سرگرمند. در قلوب این جوانان، نهال امید به آینده‌ روشن ایران به درختی تنومند بدل شده، آینده‌ای که در آن همه ایرانیان از حق تحصیل، آزادی بیان و عقیده، معاشرت و همکاری با دیگران و تحقیق و تحری حقیقت بهره‌مند هستند.
بهائیان در کنار ایرانیان آزاد اندیشی همچون شما می‌کوشند تا فکر نفرت را به مدد فکر قوی‌ترِ عشق از میان بردارند؛ جستجوی مستقل حقیقت را جایگزین تقلید کورکورانه سازند؛ و بر وجوه مشترک حقیقی بیش از وجوه اختلاف‌ سطحی و کم ‌ارزش تأکید کنند. از این رو، نسلی پرورش می‌یابد که با شجاعت و آگاهی با هر نوع تبعیض و نابرابری مبارزه می‌کند؛ به جای مقابله به مثل و کینه توزی، با انگیزه و اراده راسخ می‌کوشد تا همه فرزندان ایران زمین فارغ از پیشینه مذهبی یا قومی در فرایند فراگیری، تولید و توزیع دانش مشارکت کنند. باشد که از خرافه، جهل و تعصب روز به روز دور‌تر شویم و با اذهانی باز و قلوبی مملو از عشق، در عین حفظ گرایش‌های متنوع به آبادی ایرانی متحد، موفق گردیم. جانتان خوش باد.
کیان ثابتی- عرفان ثابتی- شهرام جدی- املیا خانجانی- کمال خانجانی- واحد خلوصی- فرید روحانی- ایرج کمال آبادی- کاویان میلانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر