۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

آتش ۱۰ هکتار از جنگل‌های سیرجان را نابود کرد







۱۰ هکتار از جنگل‌های بادام کوهی و بوته‌های منابع طبیعی بخش پاریز سیرجان در منطقه چشمه ذغالی در آتش سوخت. به گزارش فارس از سیرجان، بیش از ۱۰ هکتار از جنگل‌های بادام کوهی و بوته‌های منابع طبیعی بخش پاریز سیرجان در منطقه چشمه ذغالی در ۱۰ کیلومتری شمال‌شرقی پاریز و ۷۰ کیلومتری شمال سیرجان بر اثر آتش‌سوزی دیروز نابود شد.
بخشدار پاریز دیروز به فارس گفت: منطقه چشمه ذغالی که بهترین نقطه تفریحی از نظر گردشگری و خوش آب وهوایی است به علت روشن کردن آتش توسط رهگذران و وزش باد آتش گرفت.
جواد زینلی ابراز داشت: بر اساس اطلاعات مردمی نیروهای آتش‌نشانی و شهرداری پاریز به همراه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی وارد عمل شده و صعب‌العبور بودن محل حریق موجب شد که خودروهای آتش‌نشانی نتوانند، عملیات مهار آتش را داشته باشند. وی تصریح کرد: در ‌‌نهایت توسط افراد و به کار گرفتن نیرو برای حمل آب با دست و کپسول‌های اطفای حریق پس از چهار ساعت آتش مهار شد و برای احتیاط بخشی از نیرو‌ها تا عصر دیروز در منطقه می‌مانند تا در صورت مشاهده دود یا آتش آن را خاموش کنند.
زینلی خسارت وارده به درختان و بوته‌ها را بر اساس کار‌شناسی منابع طبیعی ۵۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و از مردم و گردشگران خواست تا برای حفظ زیبایی طبیعت از روشن کردن آتش و بی‌احتیاطی در این زمینه خودداری کنند. به گزارش فارس، در این عملیات مهار آتش یکی از ماموران آتش‌نشانی دچار صدمات و سوختگی سطحی و جزیی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر