۱۳۹۲ مرداد ۳, پنجشنبه

شاهین دادخواه به سلول انفرادی منتقل شد







شاهین دادخواه، بعد از اعتراض به عملکرد نیروهای امنیتی و یورش گارد ویژه به بند ۳۵۰ و هتک حرمت قرآن در ماه مبارک رمضان، به بند انفرادی اوین منتقل شد.
بنا به گزارش سحام نیوز، شاهین دادخواه از مشاوران شورای عالی امنیت ملی و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای رئیس جمهور منتخب، در دوران اصلاحات، بعد از اعتراض به یورش شبانه گارد زندان به بند ۳۵۰ و هتک حرمت قرآن به سلول انفرادی منتقل شد.
پیش‌تر نیز ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه به این هتک حرمت اعتراض کرده بودند.
بنا به گزارشی که سایت‌های خبری منتشر کرده بودند، روز پنجشنبه بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای گارد زندان اوین و نیروهای کمکی از زندان قزل حصار به فرماندهی سرهنگ امانیان فرمانده یگان ویژه سازمان زندان‌های استان تهران و فرمانده گارد زندان اوین و چند تن از نیروهای عملیاتی وزارت اطلاعات در ساعات اولیه بامداد در حالی که زندانیان روزه دار در خواب بودند به بند ۳۵۰ یورش آوردند و پس از تفتیش بدنی و اخراج زندانیان از اتاق‌هایشان تحت عنوان بازرسی به تخریب و بهم ریختن وسایل زندانیان، سرقت اموال و اشیاء قیمتی زندانیان و حتی تخریب تاسیسات بند ۳۵۰ از جمله باز کردن کولر‌ها، کندن داکت‌ها عبور کابل‌های برق و… پرداختند.
در این یورش غیر عادی و بی‌سابقه، قرآن نیز هتک حرمت شد و در نمازخانه بند که آنجا هم از هجوم مصون نمانده بود، ماموران قرآن را به وسط نمازخانه پرتاب کردند و اوراق برخی دیگر از قرآن‌ها را در سطح نمازخانه پراکنده کردند.
شاهین دادخواه، ٢۴ بهمن سال گذشته توسط قاضی پیر عباسی رییس شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب محاکمه و پس از گذشت ٣ماه از آخرین جلسه دادگاه در یک اتفاق کم سابقه شعبه‌ای دیگر به ریاست قاضی صلواتی برای این زندانی سیاسی ٧سال حبس صادر کرد.
اتهام وی همکاری با دول متخاصم است که پیش از این ناظران آگاه گفته بودند بازداشت کار‌شناسان و مشاوران تیم هسته‌ای سابق به ریاست حسن روحانی در حقیقت تلاشی برای پرونده سازی علیه شخص روحانی وسیاست‌های هسته‌ای تیم او است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر