۱۳۹۲ تیر ۳۱, دوشنبه

ممانعت مسئولین از اعزام رسول بداقی به مراکز درمانی







 رسول بداقی معلم در بندِ زندان رجایی شهر کرج، با وجود وخامت وضع جسمی با کارشکنی مسئولین برای اعزام به مراکز درمانی و بستری شدن روبروست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رسول بداقی زندانی سیاسی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، طی هفته گذشته شنبه ۲۲ تیر ماه به بیمارستان "سینا" منتقل شد.
وی با تشخیص "دکتر قینی" پزشک متخصص (جراح مغز و اعصاب) باید سریعا بستری می‌گردید. با این وجود رسول بداقی‌‌ همان روز به زندان رجایی شهر کرج عودت می‌شود و تا به امروز نیز از اعزام به بیمارستان و درمان مناسب محروم بوده است.
یکی از نزدیکان وی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: "هفتهٔ پیش روز شنبه ۲۲ تیر ماه، پیرو نامه‌ای که از پزشک جراح مغز و اعصاب -دکتر قینی-، بیمارستان سینا به زندان رجایی شهر برده بودیم رسول را تحت مراقبتهای شدید امنیتی به بیمارستان آوردند."
وی همچنین ادامه داد: "در درمانگاه تخصصی نورولوژی دکتر قینی تشخیص داد که رسول باید سریعا بستری شود اما نیروهای امنیتی گفتند که فقط او را برای ویزیت آورده‌اند و در این مورد گروه اعزام زندان رجایی شهر پس از مکاتبه با شهیدمقدسی اوین دستور اعزامش را می‌گیرد.‌‌ همان روز پس از گرفتن چند آزمایش او را دوباره به زندان باز گرداندند. پس از پیگیری مجدد و اخذ نامهٔ اضطرار به بستری حتی دکتر روزهای شنبه و دوشنبهٔ همین هفته ۲۹ و ۳۱ تیر ماه را جهت بستری تعیین و برایش تخت رزرو کرده بودند. اما پس از اینکه من نامه را به زندان بردم گفتند خروج رسول منوط به دستور دادستان است. امروز به دادستانی رفتیم که آقای خدابخش مرخصی بود و پرونده مفتوح ماند تا آقا از مرخصی برگردد."
وی در ادامه تصریح کرد: "ما و خانواده این معلم زندانی به شدت نگران سلامتی‌اش هستیم."
رسول بداقی زندانی سیاسی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران به دلیل دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان و اعتراض نسبت به خصوصی سازی مدارس و زیر پا گذاشتن اصل سی قانون اساسی، مدت چهار سال است در زندان به سر می‌برد.
وی در دوران قبل از زندان به همراه سایرمعلمان و اعضای تشکل‌های صنفی سراسر کشور، به شیوه‌های گوناگون اعتراضات خود را به گوش جهانیان رسانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر