۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

جزییات کودک‌آزاری دخترک ۴ ساله توسط نامادری و تعیین دیه ۳۰ میلیونی







 کودک ۴ ساله‌ که نشیمن‌گاهش توسط نامادری داغ و مورد آزار قرار گرفته بود، پس از تماس پزشک با بهزیستی و گزارش وضعیت کودک در حال مرگ، به بیمارستان و از آنجا به مرکز نگهداری سازمان بهزیستی زنجان منتقل شد. پدر این دختر چهار ساله به عنوان قیم و به این دلیل که هیچ‌گونه برخورد حمایتی از کودک خود نداشته، به پرداخت ۳۰ میلیون تومان دیه محکوم شده است.
سلمان حسینی -معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان زنجان - در گفت‌و‌گو با ایسنا، به تشریح جزییات این کودک‌آزاری پرداخت.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ اردیبهشت سال جاری به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یک مورد کودک آزاری در شهر سلطانیه زنجان گزارش شد، گفت: ‌ همکاران اورژانس بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: علیرغم همکاری نامادری، ‌ کودک آزاری برای ماموران اورژانس محرز شد، اما به این علت که‌‌ همان روز اجازه تحویل بچه را نداشتند، مجاز به مداخله نبودند.
حسینی با بیان اینکه روز بعد از گزارش، ماموران اورژانس به حکم قضایی و نیز نیروی انتظامی به محل مراجعه و علاوه بر دختر ۴ ساله برادر وی را نیز تحویل گرفتند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان زنجان افزود: نوزاد پسر سه ماهه برخلاف خواهرش مورد کودک آزاری واقع نشده بود، اما هم اکنون در مرکز نگهداری سازمان بهزیستی استان زنجان به سر می‌برد.
وی گفت: با توجه به وضعیت کودک، وی به بیمارستان منتقل شد.
حسینی ضمن اشاره به اینکه دخترک ۴ ساله از ناحیه لگن توسط نامادری داغ شده و جای تاول، سوختگی، کبودی و خراشیدگی در بدن وی مشاهده شده است، ادامه داد: کودک در تاریخ سوم خردادماه سال جاری از بیمارستان ترخیص و هم اکنون در مرکز نگهداری سازمان بهزیستی به سر می‌برد.
حسینی با بیان اینکه به میزان ۳۰ میلیون تومان برای کودک دیه تعیین شده است، گفت: این میزان حتما باید به حساب کودک واریز شود و تا زمانی که حکم قضایی ارائه نشود اجازه ترخیص کودک از مرکز بهزیستی وجود ندارد.
مینو میناسپهر مشاور حقوقی سازمان بهزیستی استان زنجان - نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پدر کودک به پرداخت ۳۰ میلیون تومان دیه محکوم شده است، اظهار کرد: پدر کودک مکلف به پرداخت دیه تعیین شده است و در صورت پرداخت نکردن آن به زندان می‌رود.
وی در مورد احتمال تحویل کودک به خانواده بیان کرد: ‌ هیچ تضمینی وجود ندارد که کودک مجددا توسط خانواده مورد آزار قرار نگیرد، بنابراین نمی‌توانیم کودک را به خانواده تحویل دهیم و پس از پرداخت دیه نیز تنها با صلاحدید مقامات قضایی امکان این واگذاری وجود دارد.
وی ادامه داد: ماموران اورژانس اجتماعی پس از اعزام به محل، نوزاد پسر را نیز با خود می‌برند چرا که در بدن او نیز آثار مختصر و جزئی از کودک آزاری مشاهده شده است.
وی در مورد درصد کودک آزاری و نیز دفاعیات خانواده کودک در دادگاه عنوان کرد: بدن کودک بسیار آسیب دیده، به گونه‌ای که زمان مداخله ماموران اورژانس اجتماعی در حال مرگ بوده است. لگن کودک داغ شده، مو‌هایش کنده و آثار اصابت جسم سخت در بدن وی مشاهده شده است.
همچنین عباسعلی خلدی -مدیرکل بهزیستی استان زنجان- با اشاره به اینکه کودک آزاردیده هم‌اکنون در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود، اظهار کرد: ‌ پدر و نامادری هیچ‌گونه درخواستی برای بازگرداندن او به خانه نداشته‌اند و فقط پیگیر معافیت و شانه خالی کردن برای پرداخت نکردن مبلغ دیه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر