۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

صدری آگوشی: ۱۴ روز از پدرم هیچ خبری نداریم، نمی‌دانیم زنده است یا مرده







 فرزند محمد امین آگوشی زندانی امنیتی محبوس در زندان مرکزی زاهدان از اعتصاب غذای او در این زندان خبر داد.
صدری آگوشی دختر محمدامین آگوشی زندانی امنیتی محبوس در زندان مرکزی زاهدان طی تماسی با خبرگزاری هرانا گفت: "از ۱۴ روز پیش از پدرم بی‌خبر هستیم به دلیل مسافت طولانی با زاهدان نمی‌توانیم از وضعیت ایشان اطلاعی کسب کنیم."
وی در ادامه با اعلام اینکه بار‌ها با مسئولین زندان زاهدان تماس گرفته است و کسی پاسخگوی وی نیست گفت: "به آن‌ها گفتم شما که دم از حقوق بشر می‌زنید پس چرا حقوق ما را نقض می‌کنید؟ امروز پدرم ۱۴ روز است اعتصاب غذا کرده. نه زنگ می‌زند نه می‌دانیم زنده است یا مرده است."
خانم آگوشی از نحوه اطلاع ایشان از اعتصاب غذای پدرش به هرانا گفت: "یکی از همبندیان پدرم آقای {نام محفوظ} به خواهرم تلفنی اطلاع داده است که الان چند روزی هست از ایشان هم خبری نیست."
محمد امین آگوشی به همراه ایرج محمدی و احمد پولادخانی اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت شدند.
وی پس از تحمل بیش از ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر