۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

محمدامین آگوشی دست به اعتصاب غذا زده است








محمدامین آگوشی معلم ۵۳ ساله کرد و زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان ۹ روز است به اعتصاب غذا دست زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدامین آگوشی زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان که از ۹ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، بدلیل کهولت سن و گرمای شدید هوا در شرایط نگران کننده‌ای بسر می‌برد.
دختر محمدامین آگوشی طی تماسی با گزارشگر هرانا گفت: "پدرم بدلیل اینکه مسئولین قوه قضائیه با مرخصی و آزادی مشروطش موافقت نکرده‌اند دست به اعتصاب غذا زده است. پدرم از روز یک‌شنبه ۹ تیر ماه دست به اعتصاب غذا زده است و از‌‌ همان موقع تماسش با خارج از زندان قطع شده. یکی از همبندیانش به ما زنگ زد و خبر اعتصاب وی را داد. ولی پدر قبلا به ما گفته بود که اگر با آزادی مشروط و یا عفو وی موافقت نشود دست به اعتصاب غذا خواهد زد. به ما گفته شده وی دچار خونریزی معده شده و حالش بشدت وخیم است. وی حتی اقدام به گچ گرفتن سر خود نموده بود و هنگامی که گچ‌ها را از سرش باز کردند تمام موهای سرش کنده شده و سرش زخم شده است."
وی همچنین تصریح کرد: "ما برای روز سه‌شنبه ۱۸ تیر ماه به مقابل دادسرا می‌رویم و خودمان هم دست به اعتصاب خواهیم زد."
گفتنی است، محمدامین آگوشی که دچار بیماری‌های عصبی شده تاکنون از هرگونه اقدام درمانی در زندان زاهدان محروم بوده و خانواده وی باید برای یک ملاقات ۱ ساعته با وی ۷۲ ساعت مسیر آذربایجان غربی تا زاهدان را با اتوبوس طی کنند.
محمد امین آگوشی به همراه ایرج محمدی و احمد پولادخانی اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت شدند.
وی پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر