۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

کارگران سد "دریک چای" سلماس، اخراج و به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند







کارگران سد "دریک چای" سلماس ۸ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و کارفرما از دو ماه پیش ۱۰۰ تن از کارگران بومی رابه مرخصی فرستاده و اخراج کرده‌است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ماه‌های اخیر موج جدیدی از اخراج و بیکاری کارگران درشهرستان سلماس شروع شده، بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها ورشکست و همین باعث شدت گرفتن بیکاری کارگران دراین شهرستان شده است.
بنا به گزارشهای رسیده، مشکلات کارگری و تأخیر در پرداخت دستمزد و استخدام نیروهای غیربومی را از مهم‌ترین مشکلات این سد می‌توان عنوان کرد. زیرا مسوولین این سد به جای استخدام نیروهای بومی، نیروهای غیرمتخصص سایر استان‌ها را با صرف هزینه گزاف غذا و اسکان بکار گرفته‌اند.
بر پای همین گزارش، مشکلات این سد در حال افزایش است به طوری که بیش دو از ماه است که ۱۰۰ نفر از کارگران بومی سد دریک چای سلماس را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند و در طول مدت مرخصی به اکثر این کارگران ابلاغ شده است که آن‌ها اخراج هستند.
درهمین حال بنا به همین گزارش، کارگران سد دریک چای سلماس ۸ ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و با وجود داشتن دفترچه بیمه، به دلیل عدم ارسال لیست بیمه شدگان از سوی مسئولین سد، از پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز محروم شده‌اند.
همچنین در این باره گفته می‌شود، دلیل مرخصی این کارگران کمبود منابع مالی این سد اعلام شده که باید از سوی دولت تامین شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر